Информацията за загадачните събития в пилотската кабина на падналия в Южна Франция самолет е правдоподобна. Това заяви австралийският авиационен експерт Рон Бартч, цитиран от местни медии.
Припомняме, „Ню Йорк таймс съобщи, позовавайки се на източници, които са чули част от записите от едната „черна кутия", че единият от пилотите не е бил в пилотската кабина по време на падането на самолета над Южна Франция и не е успял да влезе отново.
Сценарият от записващото устройство представлява правдоподобно обяснение на причините за катастрофата и липсата на сигнал от пилота, изтъкна австралиецът. Вчера стана ясно, че диспечерите са направили три безуспешни опита да се свържат с пилотите, които не са отговорили.
Според експерта не е нещо необичайно единият от пилотите да отиде до тоалетната, след като самолетът се изкачи, и за кратко да напусне кокпита.
По думите на председателя на AvLaw International фактът, че пилотите не са сигнализирали за проблем може да се обясни със сценария за преднамерен акт от един от пилотите.
Той поясни, че пилотската кабина на A320 e направена така, че само човек в пълно съзнание може да държи вратата заключена.
„Ако пилотът изгуби съзнание, може да бъде използван авариен код от екипажа за достъп до кабината. Ако пилотът иска вратата да остане заключена, той може да отмени кода", обясни Рон Бартч.
Няма механизъм, с който екипажът да сигнализира за проблем до въздушния контрол извън кабината, каза от своя страна американският авиационен експерт Джон Кокс.
„Извънредно обаждане може да бъде направено само от пилотската кабина", поясни той.
Механизмът за заключване на вратата на пилотската кабина е подобрен след терористичните атаки на 11 септември.
В САЩ помощникът трябва да заеме мястото на капитана, когато напуска кабината, за да отиде до тоалетната. Но случаят не е такъв в повечето страни, включително в Европа.
Експертът Давид Камински-Моров заяви пред АП, че подобни катастрофи е имало в Мозамбик и Япония.
Обикновено вратата на пилотската кабина е заключена и за да влезеш трябва да напишеш код, но вътре има бутон на контролния панел, който може да бъде натиснат, за да се заключи вратата, изтъкна той.
Бившият инженер в „Луфтханаза" Стивън Райт, който обучава пилоти в Университета в Лийдс, заяви, че преди 12 месеца е имало инцидент в САЩ, при който единият от пилотите не е успял да влезе в пилотската кабина. В резултат на това другият пилот е поискал извънредно кацане и самолетът се е приземил успешно.
Целият случай с катастрофата в Алпите е много необичаен, смята той.
Пилотите не са предотвратили самолетът да се забие в планините, защото те са били в безсъзнание или мъртви, или те са решили да умрат, или те са били принудени да умрат, каза друг експерт пред „Франс прес".
Все още се очаква Germanwings да обяви имената на пилотите.
Към момента информацията за пилотите на самолета е оскъдна. Знае се, че капитанът на пътническия самолет е имал повече от 10 г. опит в „Луфтханза" и Germanwings. Има повече от 6 хиляди летателни часа с модели на Airbus.
„Луфтханза" излезе със съобщение, че вторият пилот работи за Germanwings от септември 2013 година и има 630-летателни часа.
Самолетът е на 24 години, закупен от „Луфтханза" през 1991 година. Преминал е през рутинна техническа проверка в понеделник - ден преди катастрофата. Иначе последната голяма проверка е през септември 2013 година.
От Airbus разкриха, че самолетът е с 58 300 летателни часа и 46 700 полета.
Междувременно германски вестник съобщава, позовавайки се на пилот от Germanwings, че катастрофиралият самолет не е бил харесван от екипажите, защото е бил известен с техническите си проблеми.
Той е „един от най-често сваляните самолети", каза пилотът пред Westdeutsche Allgemeine Zeitung.
Самолетът е бил приземен за едночасов ремонт на една от вратите му ден преди инцидента, но от „Луфтханза" подчертаха, че ремонтът не е свързан с безопасността.
turkcev
на 27.03.2015 в 14:00:19 #3всяка версия която не вклу4ва исляма е неприемлива за долусралият се добитък ,,,колко болни мозъци в тоя форум колко ограни4ени сте хора. някои психясал немец разбива самолет ама то не било така пак исляма бил виновен
а някой обяснява как религията било то християнство ислям и не знам какво била виновна ,и библията и корана си съжпадат на 95% по простата при4ина 4е корана е преписан от библията ,така 4е джихад не е не6то в корана а в болните мозъци като брейвик като хитлер да ви го на4укам на разбира4ите в устата
Пантю
на 26.03.2015 в 13:21:14 #2За разумните хора става ясно от няколко факта, че самолета е насочен съзнателно към скали във високите Алпи. Самоубиство, придружено с убийство на други 150 души е нелогично и проява на безсмислена жестолост, освен ако пилота е бил вербован и подготвен от Терористична група, търсеща всяване на смут в Западният свят, каквито са джихадистите, но, има и други! Разбирам, че са дадени указания от срещата Меркел, Рахий и Оланд, да се намери обяснение, което да изглежда достоверно, съобразено с наличните събрани улики и съществуващи факти. Но, да не е терористичен акт! Защото трябва тогава да се води война с "Ислямска Държава"! На, Запада не му се води война с "Ислямска Държава"! Такава война не би донесла нито цент печалба за Запада! Зад Ислямска Държава няма ресурс, които да бъде завладян и да осмисли воденето и! Такава война е само разходи! НАТО не може да ги поеме! САЩ сами, също, не искат!
Cayo Lara
на 26.03.2015 в 11:21:35 #1За да има мир и аз бих приел исляма, но ...Ще реши ли това проблема? Виждаме че има шиити и суните, които хем са муслита- хем се трепят в момента. Ислямът е религия на мира, ама...виж кво става
