Европейската агенция за авиационна безопасност откри „проблеми" с германските авиационни власти при редовен преглед на прилаганите мерки за въздушна безопасност, съобщи Европейската комисия, цитирана от Ройтерс.
В съобщението не се споменава кога е проведена проверката. Но Wall Street Journal пише, че Комисията се е обърнала към Берлин през ноември 2014 година с препоръка „да оправи дългосрочните проблеми" - месеци преди катастрофата на пътнически самолет на Germanwings, при която загинаха 150 души.
Агенцията е отчела няколко несъответствия с европейските правила.
Отделно от германските авиационни власти Luftfahrtbundesamt (LBA) съобщиха пред Ройтерс, че не са знаели за здравословното състояние на помощник-пилота Адреас Любиц преди катастрофата.
Американският вестник продължава, позовавайки се на двама източници, че официалните представители на ЕС са открили, че LBA има недостиг на служители, което ограничава възможностите на авиационните власти да проверяват самолетите и екипажа, включително здравословното им състояние.
Обаче не е ясно дали дефицитът в LBA е бил фактор за катастрофата.
„На базата на препоръките на Европейската агенция за авиационна безопасност Европейската комисия повдигна въпросите пред Германия, за да ги разреши. Отговорите на Германия са в процес на оценяване", отбеляза говорител на Европейската комисия.
Говорителят добави, че такава рутинна проверка се провежда във всяка страна членка.
Говорител на LBA поясни от своя страна, че Европейската агенция за авиационна безопасност проверява авиационните власти по няколко пъти на година.
Иначе днес германският таблоид „Билд" пише, позовавайки се на източници, че разследващите са установили, че Любиц е използвал името "Skydevil" за достъп до компютъра си и че наскоро е търсил информация в интернет за биполярно разстройство, маниакална депресия, мигрена, проблеми със зрението и слуха.
Минувач
на 05.04.2015 в 19:03:06 #1Като падне самолета, пътища много.