За първи път е по-вероятно температурите в световен мащаб да надхвърлят 1,5 градуса по Целзий през следващите пет години. За това предупреди Световната метеорологична организация, цитирана от "Ройтерс".
Уточнява се обаче, че това не означава непременно, че светът ще премине дългосрочния праг на затопляне от 1,5 градуса над прединдустриалните нива, определен в Парижкото споразумение от 2015 г.
С 66% вероятност за временно достигане на 1,5 градуса до 2027 г., "това е първият път в историята, когато е по-вероятно да надхвърлим 1,5 градуса", заяви Адам Скейф, ръководител на отдела по дългосрочни прогнози в британския Met Office Hadley Center който работи върху последната глобална актуализация на климата на СМО.
В миналогодишния доклад шансовете са около 50-50.
Отчасти отговорен за по-голямата вероятност за достигане на 1,5 градуса е метеорологичното явление Ел Ниньо, което се очаква да се развие през следващите месеци. По време на този природен феномен по-топлите води в тропическия район на Тихия океан загряват атмосферата над повърхността, което води до повишаване на глобалните температури.
Ел Ниньо "ще се съчетае с предизвиканото от човека изменение на климата и ще тласне глобалните температури в неизследвана територия", заяви генералният секретар на СМО Петери Таалас.
Все пак вероятността временно да бъде надхвърлен прагът от 1,5 градуса се е увеличила с времето. Между 2017 г. и 2021 г., например, учените изчислиха едва 10% шанс за достигане на тази граница.
За разлика от климатичните прогнози на Междуправителствения панел за климатичните промени на ООН, които се основават на бъдещи емисии на парникови газове, актуализацията на СМО предоставя по-скоро базирана на прогнози дългосрочна климатична картина.
СМО отчита и 98% шанс една от следващите пет години да бъде най-горещата в историята, надминавайки 2016 г., когато глобалната температура се покачи с около 1,3 градуса.
През миналата година Европа преживя най-горещото лято в историята си, а предизвиканите от изменението на климата екстремни дъждове причиниха катастрофални наводнения в Пакистан. През февруари пък равнището на морския лед в Антарктика спадна до рекордно ниско ниво.
Ачката
на 18.05.2023 в 00:28:18 #5Tomorrow на 17.05.2023 в 18:42:09#3 Икономиката се крепи на консумацията, няма търсене-няма предлагане, няма производство, работни места и т.н. има връщане в каменната ера! Капиш бля? ----------------------------- А Вижте тъпанара какво е родил! Икономиката се крепи на търсене, ако има ПОТРЕБЛЕНИЕ! А за него трябват пари, идиоте! А времето на напечатаните и кредитните такива приключва!
Ачката
на 18.05.2023 в 00:22:57 #4mclaranist на 17.05.2023 в 15:17:57#2 Ако толкова много сме се загрижили за глобалното затопляне и околната среда, вместо да се чудим какво ограничения за коли и ток да имаме, можем да спрем да КОНСУМИРАМЕ в такива мащаби. Някой измервал ли е какъв % от замърсяването идва от ДВГ, от нормални крушки и т.н. и колко от- купуване по 2,3 телефона, 2-3 лаптопа, по 20-40 дрехи на година, по какво ли не потребление 24/7. Да не се окаже тогава, че най-голямото замърсяване идва от това, че 30г ни се втъплява- КОНСУМИРАЙТЕ, копувайте всичко ново и т.н. Няма ли да е по ЕКО да си имаш телефон 3-4-5 години докато не се скапе, да си караш колата поне 10г минимум, да си сменяш ТВ и каквото се сетиш като му дойде времето и т.н. ----------------------------- Автомобилните производители нямат интерес да имаш кола веднъж за 40г. Не е изгодно, те не печелят. Няма ги вече съветските щайги, които се ремонтират на пътя (няма изгода от тях, това бе превърнато в бизнес). Същото е с телефоните, лап-топите, и прочее техника. Системата е ....да го произведем за 10г. ,за да може Х мен да си го купи отново. Купувам се пише с У. Забележката не е ,за да те обидя, както осмивам повечето имбецилни тук. Най-голямото замърсяване идва от тежката промишленост и то е в пъти над това на колите. Засега не е измислено по-добро ЕКО- от колите с ДВГ. И няма да се измисли в скоро време, зашото и колите са доходни за държавите - данък собственост кола, данък винетка, данък на всички технически характеристики + гориво. Всичко това е парички в хазните. Ако вкарат еко коли, това ще ограничи постъпленията в бюджетите на страните, а ще им остави същите разходи за пътища и прочее.. Електроколите също не са еко. Електродвигателите засега не могат да се рециклират. А безплатната енергия няма да се приеме скоро, защото не е изгподна за управляващите. След 200г. като свалим всички правителства и си направим нормален свят..,може би.
Tomorrow
на 17.05.2023 в 18:42:09 #3Икономиката се крепи на консумацията, няма търсене-няма предлагане, няма производство, работни места и т.н. има връщане в каменната ера! Капиш бля?
mclaranist
на 17.05.2023 в 15:17:57 #2Ако толкова много сме се загрижили за глобалното затопляне и околната среда, вместо да се чудим какво ограничения за коли и ток да имаме, можем да спрем да КОНСУМИРАМЕ в такива мащаби. Някой измервал ли е какъв % от замърсяването идва от ДВГ, от нормални крушки и т.н. и колко от- купуване по 2,3 телефона, 2-3 лаптопа, по 20-40 дрехи на година, по какво ли не потребление 24/7. Да не се окаже тогава, че най-голямото замърсяване идва от това, че 30г ни се втъплява- КОНСУМИРАЙТЕ, копувайте всичко ново и т.н. Няма ли да е по ЕКО да си имаш телефон 3-4-5 години докато не се скапе, да си караш колата поне 10г минимум, да си сменяш ТВ и каквото се сетиш като му дойде времето и т.н. Дали пък тогава няма да станем по ЕКО. Е, сеега, компаниите и корпорациите леко няма да печелят милиарди на година и да са МОДЕРНО ЯКИ, ама сега да се разберем- ЕКО ли ще сме или не
shtimpo
на 17.05.2023 в 15:01:10 #1Не, няма. Климатичният апокалипсис е стогодишна медийна дъвка. Защо изведнъж спряхте да се тревожите за озоновата дупка? Нали не се възстановява и била станала колкото Антарктика..? Всички медии дрънчаха като сватбен трабант с месеци ВСЯКА ВЕЧЕР и изведнъж - нищо. От днес за утре тишина. За КОВИД - същата история.