Мистерията около причината за катастрофата на пътническия самолет с номер 9525 на Germanwings се задълбочи, след като нова информация показва, че екипажът не е отговорил на три опита на диспечерите да се свържат с тях, отбелязва британският „Дейли телеграф".

Германският вестник „Билд" твърди, че се е сдобил с нови данни от въздушния контрол във Франция, които са предадени на германските власти. Информацията разкрива трите неуспешни опита на диспечерите да се свържат с пилотите в най-критичните минути.

Пилоти на Germanwings отказват да летят
Още...

Вестникът публикува случващото се с Airbus-a по минути ( местно часово време):

10:30:00 Полет 4U9525 потвърждава инструкции от въздушния контрол във Франция

10:31:02 Полет 4U9525 променя разрешената височина на движение и започва да се снижава. Радарите показват осреднено спускане от приблизително 17,8 метра на секунда (0.9144 километра на минута). Диспечерите се опитват да се свържат с пилотите, но не получават отговор.

10:35:08 Нови опити за контакт с пилотите, но пак не са успешни.

10:36:00 Френският въздушен контрол обявява извънредно положение според международните норми. Френските издирвателно-спасителни екипи са уведомени. Полет 4U9525 слиза под 7 600 метра.

10:36:47 Въздушният контрол опитва последен опит да се свърже със самолета. Няма отговор.

10:40:00 Самолетът изчезва от радарите. Последната известна позиция на самолета е на 1890 метра височина.

10:42:00 Френският въздушен контрол информира спасителните екипи за изгубения радарен контакт.

10:49:00 Два военни хеликоптера се отправят към мястото, където е засечен последният радарен контакт със самолета.

11:10:00 Хеликоптерите откриват отломки от самолета.

Междувременно на пресконференция в Сен-ле-з-Алп, близо до мястото на катастрофата, френският президент Франсоа Оланд потвърди, че е открита втората „черна кутия", но чипът със записа го няма.

Обвивката на втората „черна кутия" е намерена, но за съжаление не и самата „черна кутия", каза Оланд, допълвайки, че продължава издирването й.

Той описа инцидента като „ужасна катастрофа". Според него телата са идентифицирани и скоро ще бъдат върнати на роднините им.

На пресконференцията присъстваха също германският канцлер Ангела Меркел и испанският премиер Мариано Рахой. Меркел похвали френските граждани и особено местните жители за тяхната готовност да помогнат.

Рахой също благодари на всички доброволци за помощта и изтъкна, че френският народ е щедър.

Няколко минути след пресконференцията шефът на френското бюро за разследване на въздушни катастрофи Реми Жути каза на брифинг в Париж, че успешно е извлечена информацията от първата „черна кутия", в която са записите от разговорите в пилотската кабина.

На техническия брифинг директорът разкри, че самолетът се е ударил в планините с висока скорост. По-рано беше отбелязано, че на около 2 километра височина самолетът се е движел със 700 километра в час.

Последното съобщение от самолета е рутинно, потвърждаващо траекторията. Една минута по-късно траекторията започва да отива надолу до удара, поясни той.

Към момента няма обяснение защо самолетът е започнал да пада. По отношение на първата „черна кутия" тя е открита към 17 часа местно време вчера и е предадена на бюрото в 9:45 часа тази сутрин.

Успяхме да извлечем някои аудиозаписи, използваемите файлове, но все още е твърде рано да се правят заключения какво се е случило. Надяваме се първата информация от записа да я имаме до няколко дни. Пълното разтълкуване ще отнеме седмици или дори месеци, заяви Жути.

Той отказа да коментира съдържанието в „черната кутия".

Самолетът се е снижавал с 1066.8 метра на минута. За последно радарът го е засякъл на височина около 1828.8 метра, приблизително толкова са високи и планините, добави той. Запитан за слухове, че в товара на самолета е имало литий, шефът на бюрото отговори, че такива въпроси трябва да бъдат разследвани.

Малкият размер на отломките предполага, че самолетът не се разпаднал във въздуха, според него.