По магистрала "Хемус" държавата е платила 71% от цената на целия обект, а е получила като изпълнение 5% от него, заяви финансовият министър Асен Василев. Според него, с останалите 65% строителните фирми спокойно могат да продължат работа та си по този обект без каквито и да е проблеми. По тази причина финансовият министър смята, че спирането на плащанията по т.нар. "ин хаус" поръчки по европейски програми за строителните компании не би трябвало да блокират дейността им.

"Въпреки това в дружеството "Автомагистрали" сме оставили едни 100 млн. лева, за да може то спокойно да продължи работата си", каза Василев.

В отговор на жалбите на строителния бизнес, че държавата блокира работата му, като спира плащанията, Василев даде следния пример, който може да се разглежда и като послание към гражданина данъкоплатец. "Представете си, че по договор за ремонт за 1000 лева сте платили 700, а фирмата ви е сложила плочки за 5 лева и ви известява, че не може да продължи работата, защото няма пари. Няма ли да я запитате къде са останалите средства до 700 лева, които сте ѝ платили?", попита той. 

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ ще търси отговорност за поддръжката на камерите и от "Капш трафик Солюшън"

При агенция "Пътна инфраструктура" има и друг, не по-малко обезпокояващ казус. Нейният годишен бюджет за редовен ремонт на пътищата от близо 370 млн. лева, а възложила дейности за 2,8 млрд. лева.

"Пита се откъде ще дойде разликата между 370 млн. лева и 2.8 млрд. лева за възложени дейности. Според агенцията тя ще бъде покрита от приходите от ТОУ-такси. Но тези приходи към момента са 80 млн. лева. И кой ще плаща останалите?", попита реторично министъра. Той уточни, че има договори с фирми от различни браншове за стотици милиони, които са разплатени на 80% и дори на 100%, а предстои тепърва да бъдат изпълнявани.

Василев заяви, че в момента се търсят решения за разсрочване и намаляване на поетите ангажименти за плащания. Въпреки тези негови обяснения е ясно, че тези поети ангажименти за 2,8 млрд. лева са много сериозен квази дефицит на държавата, който може да нанесе тежък удар върху бюджета и дори да увеличи дълговото бреме, ако тези плащания не бъдат разсрочени за няколко години напред.

Според Василев една от причините за всички тези проблеми с "ин хаус" поръчките е непълното транспониране на европейските директиви в нашите закони пълната липса на прозрачност при този тип поръчки.

АПИ спира изграждането на мостови съоръжения на АМ „Хемус“

АПИ спира изграждането на мостови съоръжения на АМ „Хемус“

Продължава работата на останалите съоръжения