Не смятам, че нашите клиенти се чувстват добре в момента, но нашата цел е това да се промени. Това заяви в първото си интервю новият председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ Григори Григоров пред БНТ.
През декември закъсненията на влакове са били доста. Нашата цел беше през тези 3 месеца с бързи организационни мерки да се фокусираме върху това и постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ, обясни Григоров. Той е начело на холдинга от месец декември 2018 г.
Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, призна новият шеф на БДЖ. Производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт.
В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена, обясни директорът на БДЖ.
Григори Григоров - председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ": Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността.
Според шефа на БДЖ бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите - с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители, допълни още Григоров.
Той очаква за първа година БДЖ да излезе на счетоводна печалба. За тази година не се предвижда увеличение на цените на билетите.