Възможности за осигуряване на средства за пътни обекти, които вече се изпълняват, обсъдиха министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова и заместник-министър Тодор Анастасов с членовете на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и с новото ръководство на "Автомагистрали" ЕАД.
От МРРБ посочват, че недостигът на финансов ресурс за текущи ремонти по републиканските пътища е заради възложената в много по-голям обем работа, отколкото е предвиденият за тази година бюджет на Пътната агенция.
Шефът на "Автомагистрали" инж. Валентин Вълков предупреди, че, заради раздаваните от предишното ръководство средства финансовият ресурс на държавната компания е на своя минимум. Освен строителството на нови пътни участъци дружеството изпълнява текущи ремонти по републиканската пътна мрежа, възложени от АПИ след обществени поръчки, като използва и подизпълнители. По данни на ведомството от предишното ръководство към контрагенти по такива договори са разплатени 19 млн. лв., но без одобрение от страна на АПИ.
Комитова изтъкна, че плащания за изпълнена дейност ще бъдат правени след проверка на количеството работа и качеството й.
Председателят на АПИ Апостол Минчев заяви, че от Агенцията ще поискат техническа експертиза от Университета по архитектура, строителство и геодезия, която да определи дали промяната в проекта за участък от АМ "Хемус", която предвижда вместо тунел да бъде изградена траншея, е целесъобразна.
На срещата бяха обсъдени и слабости в работата на тол системата и възможности за нейното оптимизиране.