Възможности за осигуряване на средства за пътни обекти, които вече се изпълняват, обсъдиха министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова и заместник-министър Тодор Анастасов с членовете на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и с новото ръководство на "Автомагистрали" ЕАД.

От МРРБ посочват, че недостигът на финансов ресурс за текущи ремонти по републиканските пътища е заради възложената в много по-голям обем работа, отколкото е предвиденият за тази година бюджет на Пътната агенция.

Шефът на "Автомагистрали" инж. Валентин Вълков предупреди, че, заради раздаваните от предишното ръководство средства финансовият ресурс на държавната компания е на своя минимум. Освен строителството на нови пътни участъци дружеството изпълнява текущи ремонти по републиканската пътна мрежа, възложени от АПИ след обществени поръчки, като използва и подизпълнители. По данни на ведомството от предишното ръководство към контрагенти по такива договори са разплатени 19 млн. лв., но без одобрение от страна на АПИ.

Държавни агенции с бюджети за стотици милиони са поели ангажименти за милиарди

Държавни агенции с бюджети за стотици милиони са поели ангажименти за милиарди

За "Хемус" държавата е платила 71% от цената на целия обект, а е получила като изпълнение 5% от него

Комитова изтъкна, че плащания за изпълнена дейност ще бъдат правени след проверка на количеството работа и качеството й.

Председателят на АПИ Апостол Минчев заяви, че от Агенцията ще поискат техническа експертиза от Университета по архитектура, строителство и геодезия, която да определи дали промяната в проекта за участък от АМ "Хемус", която предвижда вместо тунел да бъде изградена траншея, е целесъобразна.

На срещата бяха обсъдени и слабости в работата на тол системата и възможности за нейното оптимизиране.

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ ще търси отговорност за поддръжката на камерите и от "Капш трафик Солюшън"