Предстоящата концесия на "Летище София" ЕАД ще бъде в ущърб, както на работниците и служителите на дружеството, така и на Българската държава като цяло. Това заявяват от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" при аеропорта в отворено писмо до президента, служебния премиер и служебния ресорен министър.

В становището си синдикалистите изтъкват, че летище София е най-голямото българско летище и едно от малкото печеливши държавни дружества. Подчертава се, че аеропортът е обект на националната сигурност на държавата и е най-голямата външна въздушна граница на България, както и външна граница на Европейския съюз.

От синдикалната федерация настояват да се прекрати процедурата за предоставяне на концесия за услуга на обект: "Гражданско летище за обществено ползване София". Те изтъкват, че по този начин интересите на България и работниците и служителите на "Летище София" ЕАД ще бъдат защитени.

Синдикалистите са категорични, че са готови да отстояват позицията си с всички законови средства.

От КНСБ са категорично против концесията на летище София

От КНСБ са категорично против концесията на летище София

Държавата инвестирала 900 млн. лева, от концесионера очакват 306 млн. за 35 години

От Федерацията на транспортните работници предупреждават, че отдаването на концесия на Летище София ще ощети държавата с милиони левове приходи. Концесията ще постави под въпрос сигурността на държавата относно неизвестния бъдещ концесионер и ще ощети хилядите работници и служители на летището и техните семейства.

В подкрепа на искането си те изтъкват, че приходите на дружеството представляват годишна печалба за държавата от няколко милиона лева. В позицията се отчита, че държавата е направила огромни инвестиции, за да се увеличи капацитетът на летището под формата на нов терминал и пистова система. Процесът продължава и към момента.

Работници протестират срещу концесията на летище "София"

Работници протестират срещу концесията на летище "София"

Защо да се съсипе едно печелившо предприятие за сметка на друго, питат хората

Подчертава се също, че българските граждани не са спечелили от нито една концесия досега. Печалбите на концесионираните към момента дружества удовлетворяват само частните интереси на концесионерите, вместо да отиват в държавата, коментират синдикалистите.