Съюзът на транспортните синдикати в България (СТСБ) от самото начало е противопоставя на намеренията за отдаване на Летище "София" на концесия. Това пише в позиция на СТСБ след вчерашната среща на президента на КНСБ Пламен Димитров със служебния премиер Огнян Герджиков.
"Летище "София" е национален обект с особено важно стратегическо значение за националната ни сигурност, което е все по-актуално сега, когато опасността от терористични актове и от непредвидими обрати във водените в близост локални войни, е на практика ежедневие. Считаме, че би било проява на далновидно държавническо мислене и висша отговорност пред нацията, ако най-голямото национално летище остане под контрола на държавата", се казва в позицията.
Според синдикатите, летище "София" е един от най-ценните активи на Република България. Според тях, чрез подобряване на управлението и чрез привличане на частни и публични инвестиции под контрола на държавата, може да се постигнат отлични финансови резултати, които да остават в страната ни.
От синдикатите оценяват, че модернизирането и управлението на подобен обект е скъпо струващо начинание, но смятат, че концесионирането му е нецелесъобразно и противоречи на националните интереси след като държавата е инвестирала близо 900 млн. лева за изграждането на терминали, писта, прилежаща инфраструктура като пътища, метро и т.н.
"За сравнение, в проекта на концесионен договор са заложени изисквания за 306 млн. лв. инвестиции и то за цели 35 години напред", аргументират се от синдикатите.
Те смятат, че трябва да се запази мажоритарното присъствие и непосредственият контрол на държавата.
От СТСБ са категорично против с отдаването на концесия на печалившо предприятие да се финансира друго дружество. "Считаме, че дружеството БДЖ, което през годините беше доведено до сегашното си състояние от политиката на поредица правителства и ръководства, трябва да бъде ангажимент на цялата държава и политическите сили", се казва в позицията.
Не приемаме идеята необходимите за оздравяване на БДЖ средства да се осигуряват чрез прибързано "търгуване" на всяка цена на един от последните останали ценни държавни активи, при това с противоречиви обосновки и при недостатъчно ясни условия. Решително възразяваме и срещу неизбежното настройване на две големи групи транспортни работници едни срещу други, се казва в позицията на синдиката.