Съюзът на транспортните синдикати в България (СТСБ) от самото начало е противопоставя на намеренията за отдаване на Летище "София" на концесия. Това пише в позиция на СТСБ след вчерашната среща на президента на КНСБ Пламен Димитров със служебния премиер Огнян Герджиков.

КНСБ „заля” Герджиков с искания, той готов да се съобрази с тях

КНСБ „заля” Герджиков с искания, той готов да се съобрази с тях

Премиерът е приел идеята на синдиката за темата за европредседателството ни

"Летище "София" е национален обект с особено важно стратегическо значение за националната ни сигурност, което е все по-актуално сега, когато опасността от терористични актове и от непредвидими обрати във водените в близост локални войни, е на практика ежедневие. Считаме, че би било проява на далновидно държавническо мислене и висша отговорност пред нацията, ако най-голямото национално летище остане под контрола на държавата", се казва в позицията.

Служители на летище София се обявиха срещу умишленото му съсипване

Служители на летище София се обявиха срещу умишленото му съсипване

Протестират срещу концесионирането му

Според синдикатите, летище "София" е един от най-ценните активи на Република България. Според тях, чрез подобряване на управлението и чрез привличане на частни и публични инвестиции под контрола на държавата, може да се постигнат отлични финансови резултати, които да остават в страната ни.

От 2010-та Летище София дава на държавата 50 % от приходите от наеми

От 2010-та Летище София дава на държавата 50 % от приходите от наеми

От 2008 година досега има намаляване на печалбата на летище „София”

От синдикатите оценяват, че модернизирането и управлението на подобен обект е скъпо струващо начинание, но смятат, че концесионирането му е нецелесъобразно и противоречи на националните интереси след като държавата е инвестирала близо 900 млн. лева за изграждането на терминали, писта, прилежаща инфраструктура като пътища, метро и т.н.

"За сравнение, в проекта на концесионен договор са заложени изисквания за 306 млн. лв. инвестиции и то за цели 35 години напред", аргументират се от синдикатите.

Те смятат, че трябва да се запази мажоритарното присъствие и непосредственият контрол на държавата.

Завещаха на служебния кабинет решението за концесията на летище София

Завещаха на служебния кабинет решението за концесията на летище София

Сега срокът е удължен до 31 януари

От СТСБ са категорично против с отдаването на концесия на печалившо предприятие да се финансира друго дружество. "Считаме, че дружеството БДЖ, което през годините беше доведено до сегашното си състояние от политиката на поредица правителства и ръководства, трябва да бъде ангажимент на цялата държава и политическите сили", се казва в позицията.

За Горанов концесията е по-добрият начин за управление на летище София

За Горанов концесията е по-добрият начин за управление на летище София

Нов инвеститор ще подобри услугата

Не приемаме идеята необходимите за оздравяване на БДЖ средства да се осигуряват чрез прибързано "търгуване" на всяка цена на един от последните останали ценни държавни активи, при това с противоречиви обосновки и при недостатъчно ясни условия. Решително възразяваме и срещу неизбежното настройване на две големи групи транспортни работници едни срещу други, се казва в позицията на синдиката.