"Капш" не е Национален доставчик на услуги (НДУ) в България и не продава електронни винетки.

В позиция на компанията, разпратена до медиите и опровергаваща публикации, от "Капш" заявяват, че не могат да бъдат държани отговорни за изискванията към доставчика и за процеса на подбор и критериите, дефинирани от българските власти.

От "Капш" припомнят, че системата за електронна винетка бе доставена и е готова от декември 2018 година - два месеца преди предвидената в договора дата. Всяка частна фирма отговаряща на изискванията, заложени от АПИ, може да бъде свързана към системата й за електронна винетка.

"Капш" не се конкурира с никого в областта на предоставянето на услугата, така че всички твърдения са напълно неоснователни. Както в България, така и в останалите страни от ЕС се определят правила, изисквания и задължения към компаниите, които могат да бъдат включени в регистъра на националните доставчици на услуги за електронно събиране на пътни такси,. Тези правила включват мерки за качество, както и технически и търговски задължения. Всички фирми, способни и желаещи да ги изпълнят, биха могли да станат доставчици.

Капш нямат ангажимент към продажбата на винетки

Капш нямат ангажимент към продажбата на винетки

Ежедневното опериране със системата е под контрола на АПИ

Що се отнася до компанията Teletoll, "Капш" никога не е била в контакт с нея, нито по търговски, нито по технически въпроси.

Въпреки продължителната тръжна процедура, от "Капш" заявяват, че остават фокусирани и спазват всички правила и изисквания на българските власти, както са правили при успешното въвеждане в експлоатация на шестте проекта за тол системи в Европа и всички други реализирани от нас проекти.

"Капш" очаква да завърши втората част на проекта и да предостави тествана и работеща електронна тол система в България, според изискванията, сроковете и техническите спецификации, заложени в договора за изпълнение."

Припомняме, от 1 януари трябваше да тръгне системата за продажба по електронен път на винетки за тази година под шапката на новосъздаденото преди шест месеца тол управление. Още в първия работен ден обаче се оказа, че в цялата страна няма никаква готовност за продажба, системата не работи, на граничните пунктове дори няма монтирани терминали.

Премиерът Борисов даде срок до 10-15 дни всички проблеми да бъдат решени, въпреки че още 3 януари беше обяснено, че терминали на всички гранични пунктове ще има едва в края на месеца.

Скандалът струва 4 уволнения в АПИ, сред които и на шефа на Агенцията Светослав Глосов.