Със 140 млн. лева възстановяват БДЖ. Предложението с тези средства да се оздрави държавната железница бе одобрено от правителството и днес бе обсъдено от депутатите. Средствата няма да се ползват за заплати и подобряване качеството на услугите, предлагани от БДЖ, а за покриване на стари задължения.
Парите са от заем от Българската банка за развитие, който после ще се покрива с друг заем, този път от Световната банка.
Юридическата ми съвест се бунтува, заяви по време на дебатите Любен Корнезов. Той изтъкна, че цялото общество е наясно за тежкото състояние, в което са железниците. По думите му този закон е опасен прецедент, защото досега НС не е приемал закон за вземане на заем.
Рискуваме парламентът да се превърне в един счетоводител, изтъкна червеният депутат. Не всичко трябва да минава през парламента, смята той.
В случая, по думите на Корнезов, става въпрос за заемно споразумение, решение, което спокойно може да бъде взето само от МС. Това е една финансова операция, бе колеги, нищо повече, обърна се към управляващите Любен Корнезов, като подчерта, че не е против тези 140 млн. лева.
Така не се законодателства, смята още социалистът. Затова и той лично няма да подкрепи закона за заем за БДЖ. Нека не превръщаме парламентът в един пешкир, в който всеки може да си измие ръцете, призова Корнезов и допълни: „Ако някой ми каже защо това е закон по закона за нормативните актове, ще се откажа от дипломата си."
Социалистите се опасяват, че Световната банка може да постави условия за съкращения в БДЖ.
От ГЕРБ пък са категорични, че това е единственият начин държавната железница да бъде оздравена.
Този заем за БДЖ е жизнено необходим, обясни и транспортният министър Александър Цветков. Посоката е капитализация на БДЖ, категоричен е той.
Министърът обвини бившите управляващи, че с 20 000 съкратени от железниците нищо добро за дружеството не са постигнали. ЕК категорично застава зад реформите, които се случват в БДЖ, подчерта Цветков.
Въпреки споровете законопроектът за заем бе приет на първо четене - от 92 гласували, „за" се обявиха 81, „против" 1, а „въздържал се" гласуваха 10.
шемет
на 18.03.2011 в 10:47:56 #4Шлаката не е проблем. Ако се оплътни по технологията няма да пропадне, нито да се деформира. Даже с времето започва да набира якост (циментация). Ако нещата се правят както трябва - те СТАВАТ! Иначе си е "бульон"! ПП. НЕ СИМПАТИЗИРАМ НА ГЕРБ. Нищо не им пречи да "осе..ат" работата и с магистралите, ама виновни ще са ГЕРБ а не шлаката!
LeBaron
на 17.03.2011 в 17:50:51 #3Не ходят просто на работа.
parcuc
на 17.03.2011 в 14:21:53 #2300млн за изстребители 140млн за БДЖ 100млн за СРС До тук 540млн лв WTF
LeBaron
на 17.03.2011 в 13:45:33 #1Браво дано да купят и нови влакове.