бджДиректорът на БДЖ Пенчо Попов заяви в ефира на БНТ, че най-вероятната причина за вчерашното дерайлиране на бързия влак „Чайка" в района на гара „Септември" е некачествено извършен ремонт.
По думите му, три вагона от композицията са дерайлирали след като е паднал капак на редуктор на локомотива. Попов заяви, че на този етап все още не е готова експертизата за инцидента и след завършването й ще стане ясно чия точно е вината.

Локомотивът е минал ремонт съвсем наскоро в депо Бургас, където е бил модернизиран и е имал сертификат за годност до 2011г. Според Попов, този сертификат не е достатъчна гаранция за техническата годност на подвижния състав, тъй като само 20% от машините от даден тип минават прегледи преди издаването на документа. Останалите „минават на доверие" по документи, посочи Попов, който заяви, че БДЖ обжалва пред съда 5-годишния срок на сертификатите.

По думите на шефа на железниците, подвижният състав подлежи на непрекъснати технически прегледи. Пенчо Попов отбеляза, че подвижният състав е на 30-40 години и се поддържа изключително трудно.

Шефът на железниците заяви, че вече са засилени проверките на експлоатационния персонал, а след дерайлирането на бързия влак „Чайка" това ще стане валидно и за работещите в ремонтните бази. Той изрази надежда, че специалистите в БДЖ ще си вършат добросъвестно работата, въпреки че, по думите му „има изключения", а в системата се наблюдава липса на мотивация.

Попов визира няколко служители на компанията, които излязоха на предупредителен протест на Централна гара. Железничарите настояват да им бъдат изплатени дължимите ваучери за храна за тази година. Според Пенчо Попов е постигната договорка със синдикатите за започване на преговори и протестът няма общо с профсъюзните организации. Поради тази причина, ако някой от работниците спре работа, ще бъде уволнен.

Пенчо Попов обясни, че разпространилата се вчера информация, че е подал оставка, е недоразумение. Шефът на БДЖ заяви, че има готовност за това, ако се окаже, че са допуснати пропуски на организационно равнище и от него бъде поискано да напусне поста си.

По отношение на челния сблъсък между два влака между Драгоман и Драгоил, Попов заяви, че вината е не само на ръководителите на двете гари, но и на машинистът на служебния влак, който е тръгнал въпреки забранителен сигнал след увещания от страна на началник движението на една от гарите.