Ако превозвачите трябва да протестират, трябва да е пред рафинерията в Бургас, а не на улиците в София. Това заяви енергийният експерт Мартин Владимиров от Центъра за изследване на демокрацията пред БНТ.

По думите му България е с най-ниските цени на горивата преди и след данъците, но това е благодарение на факта, че на пазара ни има един лидер, който не само преработва горивата, но държи и 2/3 от пазара на едро. У нас ценообразуването е базирано на цените на международните борси и може да има намаление от самия основен доставчик на горива на суров петрол.

50% намаление на акциза няма да има, категоричен е Асен Василев

50% намаление на акциза няма да има, категоричен е Асен Василев

По думите му исканията на превозвачите са неизпълними

Според него трябва да се превеждат директни чекове към най-уязвимите групи. Дали ще продължат да поскъпват горивата е въпросът за 1 милион долара. Повишение на цената на нефта най-вероятно ще има, но ефектът няма да е този, който очаквахме по-рано, изтъкна Владимиров.

Той не вижда реални действия от страна на правителството за преговори с основния вносител на гориво у нас.

За отстъпките при зареждане на гориво като антикризисна мярка, Владимиров уточни, че такива мерки се прилагат в много страни от ЕС. Трябва да се таргетират най-уязвимите групи, които страдат от енергийна бедност и това важи за около 1/3 от българското население. Да се дава такава отстъпка за цялото население е неразумно и дава грешен стимул на средната класа и на по-богатото население да използва повече гориво, отколкото им е необходимо, коментира експертът.

Хлябът без ДДС, 467 лв. минимална пенсия и по-евтини горива

Хлябът без ДДС, 467 лв. минимална пенсия и по-евтини горива

Щедрото раздаване на ресурс нямало да доведе до скок на инфлацията, уверява Петков

За закриването на Държавната петролна компания, Мартин Владимиров заяви, че е може би едно от най-абсурдните решения на държавата изобщо да се изгради такава компания. Той настоя за проверка на стратегическите запаси на горива и нефт.