БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона, каза новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов пред БиТиВи.
Имаме подход за оптимизиране на графика - да има връзка с другите влакове по мрежата и с другите видове транспорт. Първо искаме да подобрим чистотата на влаковете, каза Евтимов.
Стремежът е да оптимизираме графика на влаковете с новото разписание ще сме в състояние да ускорим влаковете, които се движат до Варна и Бургас с между 40-60 минути, обясни той. Евтимов уточни, че не искат да създават очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но са средоточени именно в нещата, които зависят тях като транспортна компания.
Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси, увери Евтимов.
Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите седмици или месеци.
На въпрос как това ще бъде постигнато без да се увеличи цената на билетите, Евтимов коментира, че това, което се предлага в момента трудно може да се вмести в понятието услуга. Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач. Трябва да създадем стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата, категоричен е той.
Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране.
Не можем да се сравняваме с японските и германските железници. Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика, допълни Евтимов.