Агенция "Пътна инфраструктура" и "Тол България" ЕООД сключиха договор за електронно събиране на пътни такси.

Това ще се случи, след като дружеството постигне оперативна съвместимост с електронната система за таксуване и ще се извършва чрез бордови устройства и GPS тракери.

Подписаният днес договор е част от втория етап от Общите условия за електронно събиране на пътни такси и с него се дава зелена светлина за стартиране на процедура по доказване на оперативна съвместимост.

Въпреки че дружеството е регистрирано като национален доставчик на услуги на 1 октомври 2020 г., в продължение на близо три години процедурата не беше достигнала до етап подписване на договор.

След подписването на договора ще може да се пристъпи към интеграционния процес.

МРРБ търси изходните кодове за тол системата, следите им се губят през 2019 г.

МРРБ търси изходните кодове за тол системата, следите им се губят през 2019 г.

ДАНС е сезирана по въпроса

"Тол България" ще трябва да премине успешно поредица тестове в срок до една година, след което договорът ще влезе в сила в областта на техническото опериране, така че дружеството ще може да предоставя услуги на шофьорите.

Понастоящем оперативна фаза е постигната с два национални доставчици на услуги - "Интелигентни Трафик Системи" ЕАД и "Диджитол Смарт Инфраструктура" АД, и дружествата предлагат продажбата на пътни такси - е-винетка и тол.

Предстои "Иком" ООД да предостави актуален план за опериране и да се пристъпи към подписване на договор. Дружеството е регистрирано като национален доставчик на услуги на 9 август 2019 г. На етап подготовка за подписването на договор е и "НИПО-ЕЛЕКТРОНИКС" ЕООД, регистриран като национален доставчик на услуги на 31 януари тази година.

АПИ дала 118 млн. лв. за поддръжка на тол системата без поръчка, установи Сметната палата

АПИ дала 118 млн. лв. за поддръжка на тол системата без поръчка, установи Сметната палата

Мотивът им бил, че компанията нямала конкуренция

Припомняме, в края на август стана ясно, че за тол системата, за която държавата е платила 180 милиона лева и която трябва да бъде както софтуерно, така и хардуерно собственост на българската държава, липсват изходни програмни кодове (source code).

Кодовете са предадени през 2018 г. и 2019 г., но липсват в АПИ. Това не позволява на Пътната агенция да има проследяемост и контрол върху системата, така че да може да събира дължимите тол такси.