Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.
Това се оплака пред БНР Койчо Русев, който е председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ.
Според него продължавало да има неизяснени въпроси.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно. Но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", коментира Русев.
По думите му, където е въведена тол системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 до 80%.
Според Русев трябва да се изясни дали въобще има нужда от тол система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.
"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС - стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли", изтъкна Койчо Русев.
Според него браншът е готов за диалог, но никой не чувал неговия глас.
House MD
на 02.10.2017 в 15:48:47 #2Това оскъпяване, така или иначе, ще го плати крайният клиент.
babaiaga
на 02.10.2017 в 11:32:02 #1до какви точно загуби ще доведе? Нима като карат зад граница - не плащат? Това им е повод да мрънкат - не стига, че не плащат данъци, ами и още мрънкат?