Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.

Това се оплака пред БНР Койчо Русев, който е председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ.

Според него продължавало да има неизяснени въпроси.

ТОЛ системата отново забуксува

ТОЛ системата отново забуксува

Почти ясен е победителят, но се знае и че отпадналите ще обжалват

"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно. Но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", коментира Русев.

По думите му, където е въведена тол системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 до 80%.

Според Русев трябва да се изясни дали въобще има нужда от тол система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.

Николай Нанков: опитват се да саботират ТОЛ системата

Николай Нанков: опитват се да саботират ТОЛ системата

Обмисля се и изграждане на система за контрол на средната скорост

"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС - стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли", изтъкна Койчо Русев.

Според него браншът е готов за диалог, но никой не чувал неговия глас.