Очертава се забавянето на ТОЛ системата. От свои източници News.bg научи кои са класираните фирми.
Победителят се очертава да е Обединение БГ път, в което участват "Контракс АД, Аи-Сел Глобъл Солюшънс-Будапеща".
Във врата им диша "Капш Трафик Сълюшънс".
Поради непълни документи и други пропуски са отстранени "Сиела", която е единствената чисто българска фирма без чуждо участие, както и "Телелинк".
В началото на октомври трябва да е ясно кой ще прави ТОЛ системата у нас. Коментира се, че вероятният победител е компания, близка до левия сектор.
Сред другите участници има притеснение от червеното минало на шефа на АПИ Дончо Атанасов, както и дали няма да има натиск от високо ниво именно кой да получи поръчката.
Освен това се очаква е отпадналите кандидати да обжалват поръчката. Това пък неминуемо ще забави въвеждането на ТОЛ системата.
1,5 милиона лева губи държавата всеки ден, в който въвеждането й се отлага.
Припомняме, като едно от важните неща, които трябва да се свършат в мандата, правителството определя въвеждането на ТОЛ системата. За това особено много настоява министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който и миналата седмица предупреди за съпротива. "Едни хора вече втора година се опитват да саботират ТОЛ системата", заяви Нанков.
Също миналата седмица бе разпространен фалшив имейл от името на НАП с информация за победител в системата. Информацията бе опровергана късно вечерта от АПИ, от където увериха, че ще сезират и ДАНС за случая.
В началото на годината като едно от първите си действия като новоизбран президент Румен Радев се обяви против възобновяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка за тол таксите.
В профила си във фейсбук Радев информира, че от съобщение на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура" от 29 декември 2016 г. става ясно, че е възобновена процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3,5 т. Това беше и едно от първите явни противоречия между премиера, тогава втори мандат и в оставка, Борисов и новия държавен глава.
На 18 май обществената поръчка бе възобновена от АПИ, за да бъде прекратена отново само дни по-късно - на 22 май заради подадени на 19 май три жалби.
Песимист
на 28.09.2017 в 18:02:18 #2Бойко посочи тази цифра. А щом той каже, даже да е изсмукана от пръста, е верна! Някой да не е съгласен?!? :
psp_11
на 28.09.2017 в 13:25:19 #1На каква база се изчисляват 1,5 млн. загуба на ден? Гадателите сметнали ли са колко ще се откажат от пътуване през България?