С 12% се увеличава броят на учениците в прогимназиална възраст през миналата година спрямо 2014 година.
Преобладаващата част от тях (75,3%) са записани в различни програми за придобиване на степен с професионална квалификация.

Спада и броят на младите хора от 15-29 години, които не участват в образование, обучение и не работят.
През 2014 година те са били 24%, а през миналата с две на сто по-малко – 22%.

Това отчита одобрения от правителството годишен доклад по Национална стратегия за учене през целия живот. 

През миналата година за четвърта поредна година се увеличава делът на лицата с висше образование сред младите, достигат 32 процента при среден показател в ЕС 38 на сто. За тази година по този показател страната ни заема 20-о място сред 28-те държави-членки на ЕС.

Най-активно в учебния процес участват хората между 25 и 34 години, а през последните шест години делът на най-активната група нараства непрекъснато. 

Най-слабо участват в ученето през целия живот обаче хората над 45 години. Докладът посочва и че именно те всъщност имат сравнително най-силна потребност от обучение за актуализиране или повишаване на знанията и уменията им за новите технологии.

Според доклада образователната система успява да обхване голяма част от населението и да го задържи до завършването на средно и висше образование, като по тази показател България се представя доста по-добре от много държави в ЕС.

Процесите са устойчиви във времето, като делът на хората с висше образование ще заеме все по-голям дял в образователната структура на страната.

Докладът за 2015 г. за изпълнението на Национална стратегия за учене през целия живот (2014-2020) отчита положителни промени по отношение на системите за кариерно развитие на учениците и при възрастните. Документът съдържа информация за изпълнението на дейностите и задачите, заложени в Плана за действие за 2015 г. по стратегията.

За преодоляване на някои дефицити се очаква да се използват възможностите на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, за да бъдат стимулирани децентрализацията на определени дейности и ангажирането на нови действащи лица в полето на ученето през целия живот, вкл. развитието на местни партньорства.