Част от училищата вече взеха решение за по-късно започване на учебния ден. Това заяви министърът на образованието у науката Красимир Вълчев пред БНР. Той отбеляза, че е говорил с родителите и с педагогическия колектив дали е възможно да се започва по-късно. По думите му обаче той не може да издаде такава заповед.
Вълчев подчерта, че основната предпоставка за по-късно стартиране на учебния ден е учебните заведения да не са на две смени. Министърът поясни, че в момента на такъв режим са 226 училища.
Според него, ако учениците стават по-късно, тогава се подобрява тяхната мотивация за учене и образователни резултати. По думите му най-големият проблем е в София, където 80 училища са на двусменен режим, а липсват терени.
Той посочи, че записването на първокласници продължава. Министърът уточни, че работи т.нар. Механизъм за обхват на децата. Очакваме първокласниците да бъдат около 57 хиляди. Това е по-малко от предходните години. Общият брой на учениците ще бъде около 716 хиляди, отбеляза Вълчев.
Той изтъкна, че са ремонтирани около 1500 училища и детски градини. Министърът поясни, че близо 250 ремонта няма да бъдат приключени преди първия учебен ден. 22 училища ще започнат пребазирани в други сгради.
По думите му през последните години се отчита увеличаване на специалистите, които не са учители, но осъществяват подкрепа. Ресурсни учители, логопеди, психолози, педагогически съветници. Искаме да разширим тази подкрепа, която предоставяме на децата, заяви Вълчев. Той подчерта, че в момента има огромно търсене за заемане на учителската позиция по някои предмети. Министърът на образованието посочи, че вече няма недостиг на учители с начална и предучилищна педагогика.
30 души средно кандидатстват за едно място за учител по физическо. Не така обаче стоят нещата с учителите по физика, химия и математика. Там са ни и най-слабите резултати, каза още той.