Министърът на образованието Красимир Вълчев увери, че в момента се обсъжда приемът. В крайна сметка ние трябва да осъзнаем, че има нужда от ученици, които да се включат в професионално обучение, обясни той.

"Ние се отнасяме достатъчно ангажирано към това. Когато децата са ограничен брой едни ще бъдат недоволни за сметка на други", отсече Вълчев.

Увеличават професионалните паралелки за средношколци от догодина

Увеличават професионалните паралелки за средношколци от догодина

Понякога техниците получават по-високи заплати от висшистите, призна Вълчев

В следващите години всички деца и ученици ще имат нужда в много по-голяма степен от квалификация, отколкото от диплома за определена степен. При променящия се пазар на труда, при недостига на работна сила, който ще се задълбочи, ние имаме нужда от увеличаване на броя на учениците с професионално образование", заяви Вълчев.

Относно протестите във Враца, свързани с орязването на профилирани паралелки, Вълчев посочи, че приоритет на правителството е стимулиране обучението в професионални паралелки, което става именно с постепенно минимално ежегодно увеличаване на приема в професионални паралелки.

По темата за план-приемът, той уточни, че се утвърждава на областен принцип.

Темата за задължителния обхват на 4-годишните в детските градини е на дневен ред, заяви Вълчев.Той коментира, че тази тема стои на дневен ред, но се изчаква решението на Конституционния съд. "Не сме се отказали от нея. В момента има конституционно дело", коментира той. По думите му Докладът за световното развитие на Световната банка в сферата на образованието още веднъж потвърждава колко е важно децата да бъдат обхванати в ранна детска възраст от образователната система. 

Повече от половината ученици не разбират това, което четат

Повече от половината ученици не разбират това, което четат

Красимир Вълчев: Политиките за образованието изискват усилия, надхвърлящи един мандат

Имаме нормативната и финансовата, чисто математическа възможност да няма намаление на средствата за нито едно училище. Това увери просветният министър в отговор на въпрос, свързан с опасенията на директорите на големите училища в страната, че след промяната в делегираните бюджети ще има повече средства за малките и отдалечени училища в страната.

"Промяната във формулата при равни други условия води до повече средства за по-малките и отдалечени училища и детски градини. Там, където има отрицателни разлики те са финансирани от държавния бюджет. Това, което са видели механично директорите на големи училища в най-големите градове, е намаление на средствата", констатира Вълчев. По думите му с механизма на формулата трябва да бъдат отчетени тези специфични фактори, които да позволят да няма отрицателни разлики в бюджетите на училищата. "Ние сме изпратили писмо до всички общини, провели сме две срещи как да бъдат направени формулите, така че да нямаме отрицателни разлики. В момента водим разговори с общините", обясни министър Вълчев.

Коментарът си просветния министър направи, след като участва в дискусия, посветена на Доклада за световното развитие на Световната банка на тема: "Да се научим да реализираме обещаното от образованието".