Темата за въвеждането на учебен предмет "Добродетели и религии" остава чувствителна и изисква допълнителен обществен дебат, заяви омбудсманът Велислава Делчева по време на заседание на парламентарната комисия по правата на човека и вероизповеданията.

По думите ѝ обществото е поляризирано по въпроса, а при евентуално въвеждане трябва да е ясно, че има достатъчен финансов и човешки ресурс. Делчева подчерта, че предметът не бива да е задължителен, а да остане като свободноизбираем, като най-подходящо би било преподаването му в прогимназиален етап, със съдържание, съобразено със светския характер на образованието и възрастта на учениците.

Омбудсманът подкрепи и предвидените промени за въвеждане на подготвителни класове за засилено изучаване на български език от деца, за които той не е майчин, както и текстовете, свързани с приобщаващото образование за ученици със специални образователни потребности. В същото време тя отбеляза, че жалбите на родители показват недоволство от ограничения върху правото им да избират формата на обучение.

Комисията прие на първо четене законопроекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, внесен от Министерския съвет на 21 юли, с шест гласа "за" и двама "въздържал се". Вторият проект, внесен от Елисавета Белобрадова ("Продължаваме промяната - Демократична България") и група депутати ден по-късно, получи два гласа "за", два "против" и четири "въздържал се".

„Училището не е църква, нито джамия“ – пореден протест в центъра на София

„Училището не е църква, нито джамия“ – пореден протест в центъра на София

Министерството на образованието обещава свободен избор за учениците