С училищен звънец в столицата стартира Първият национален учителски форум.

Над 350 преподаватели от цялата страна се събраха с цел да научат повече за изграждането на позитивна класна стая, оценяването на учениците, изготвянето на тестови задачи и развитието на функционална грамотност и дигитална компетентност.

Преподавателите бяха приветствани от заместник-министъра на образованието Ваня Кастрева, която им припомни, че образованието винаги се нуждае от нови методи и идеи. Кастрева призова учителите да преобърнат обществените нагласи за професията и да докажат лидерската роля на учителя.

Ставаме творци на най-голямата промяна в образованието от '90-те насам, похвали се тя, като обяви целта на МОН всички в системата да участват в създаването на модерни и гъвкави образователни стандарти за средното образование.

С призив към обществото беляза словото си и председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева. Според нея обществото дължи подкрепа на усилията на учителите да променят системата. Тя пожела на колегите си да са със самочувствието на хора, добре свършили си работата.

Такева е доволна, че от 1 октомври ще има ръст в заплатите на педагозите и на непедагогическия персонал в средното образование, както и много възможности за преквалификация на учителите.

В рамките на форума бяха представени и резултатите от международното проучване TALIS 2013, което се провежда веднъж на 5 години. В него са участвали 2975 учители от прогимназиалния етап и 197 директори.

Преподавателите са посочили, че факторите, които влияят негативно в класната стая, са предимно закъсняването за час на учениците, бягствата от час и лошото отношение между самите деца.

Едва близо 20% от запитаните педагози са отчели, че виждат положително отношение от обществото към благородната професия. Проучването сочи, че профилът на учителя от 5 до 8 клас е жена с висше образование на 47 години, с 22 години трудов стаж и в държавно или общинско учебно заведение.