В МОН създават информационна система за оценка на удовлетвореността от обученията. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев по време на участието си в Комисията по образование и наука.
Той се надява системата да бъде задействана до средата на настоящата година.
Една от операциите, по които МОН е конкретен бенефициент през настоящия програмен период, е насочена към политиката за подобряване на квалификацията на педагогическите специалисти. Тя е отчетливо откроена в Оперативна програма "Наука и образование", уточни Вълчев.
Има индикатори, които трябва да се изпълнят относно развитието на квалификацията на педагогическите специалисти. Ако те не бъдат достигнати, следва и намаляване на финансовите средствата, обясни просветният министър.
Квалификацията на педагогическите специалисти е насочена към темите, които са най-важни за сектор образование - обучението в иновации, подкрепа на личностното развитие и подобряване на училищното обучение, изтъкна той.
"До края на 2018 г. са проведени и квалификации за над 15 000 педагогически специалисти", отчете Вълчев.
Рано е да се направи анализ на квалификацията на педагогическите специалисти, посочи Вълчев и допълни, че има сигнали за различни квалификационни услуги, където не са удовлетворили обучаващите се.
Вълчев припомни, че през последните 2 години МОН не е прекъсвало изпълнението на проектите и най-големите от тях вече са приключили.
На въпрос има ли обществен съвет към МОН и ако има такъв - каква е неговата работа, Вълчев отбеляза, че няма обществен съвет, който да обхваща всички области на политиката.
"Тази форма на съветите не е най-добрата и атрактивна", изтъкна просветният министър.
Той обясни, че МОН партнира тематично с възможно най-широк кръг от организации по различни теми.
Директорите избират доставчиците на квалификационни услуги, допълни министърът.