Пет са кандидат-концесионерите за летище София.

Днес в 14:30 часа изтече удължаваният многократно краен срок за събиране на предложения.

Аеропортът ще бъде отдаден за 35 години, пише money.bg.

Петимата кандидати са:

- Manchester Airports Group;
- Fraport ;
- Aéroports de Paris Group; 
- летище Мюнхен с фонда Meridiam и
- SSB Group.

На процедурата по отварянето на офертите не бяха допуснати медии.

Офертите на допуснатите участници ще бъдат отворени в открито заседание на комисията, което ще се проведе на 9 май 2019 г., посочиха от Министерство на транспорта.

Пак удължават подаването на оферти за концесията на летище София

Пак удължават подаването на оферти за концесията на летище София

Това се случва за трети път

Manchester Airport Group

Manchester Airport Group (MAG) управлява три от основните летища във Великобритания - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс и предоставя услуги на шест летища в САЩ. Нейните британски летища заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия авиационен проект в света - пекинското международно летище Daxing, което ще бъде най-голямото летище в света, а съвсем скоро проведе първите си пробни полети.

Fraport

Fraport, операторът на летището във Франкфурт, е най-познатата от петте компании у нас. Тя управлява общо 26 летища по света, включително и тези в Бургас и Варна.

В съвместно предприятие тя управлява и 14 летища в Гърция, както и тези в Любляна и Анталия.

Aéroports de Paris Group

Groupe ADP притежава и управлявала три международни летища в Париж - Charles de Gaulle, Orly и Le Bourget, както и общо 26 в света. Доскоро тя бе оператор и на летище "Ататюрк" в Истанбул, но дейността там бе прекратена и всички дейности бяха прехвърлени на летище "Истанбул" - новото най-голямо в света.

Компанията управлява и македонските летища в Скопие и Охрид.

Междувременно пък върви процедура по приватизация на самата компания, която е 50,63% собственост на френското правителство. Според различни оценки Париж може да получи около €9,5 милиарда за своя дял.

Летище "Мюнхен" и фонда Meridiam

Четвъртият кандидат е летище "Мюнхен", заедно с основания през 2005 г. френски фонд Meridiam. Миналата година летището отчете продажби от над €1,5 милиарда за първи път в историята си.

SSB Sauerwein & Schaefer Bau AG

SSB Group работи от 1912 г. и има редица приключени проекти в Европа и Турция. Компанията се занимава със строително консултантство и е собственост на турската ERG, която произвежда мебели. За летищен оператор в консорицума е посочен Копенхаген Еърпортс.

Росен Желязков: Има интерес към концесията на летище София

Росен Желязков: Има интерес към концесията на летище София

Кабините на тировете ни били модерни и в тях можело да се спи

Какво предвижда концесията?

Условията на концесията предвиждат аерогарата да бъде отдадена за срок от 420 месеца или 35 години, като общата й себестойност се оценява на близо 3,9 милиарда евро или повече от 7,6 милиона евро.

Концесионерът ще има ангажимент да изгради трети терминал на летището, което трябва да се случи през първите 10 години от избирането му. Също така неговите общи инвестиции трябва да бъдат минимум 600 милиона евро.

От друга страна възнагражденията, които ще получава всяка една година от срока на концесията, трябва да бъдат в размер на не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.

Бъдещият концесионер на летище "София" - който и да е той - ще трябва да изгради и нов пътнически терминал.

Настояват Радев да свика КСНС заради концесията на Летище София

Настояват Радев да свика КСНС заради концесията на Летище София

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати писмо до президента на България