Временното правителство не е виновно за огромното закъснение на строежа на Лот 3 на АМ "Струма", част от който е участъка Кресненски пролом, но неговото бездействие може да доведе до санкции. Може да се стигне и до връщане на европейски фондове за неизпълнени задължения по проекта, алармират от Коалиция "Да спасим Кресненското дефиле".

Резерват "Тисата" става защитена местност "Кресненско дефиле"

Резерват "Тисата" става защитена местност "Кресненско дефиле"

Със заповед на министъра на околната среда и водите

Според действащото споразумение с Европейската комисия, АМ "Струма" трябва да бъде приключена до 2023 година, за да не загубим около 1 милиард евро от Европейския Кохизионнен фонд.

Делегация от европейски експерти от мрежата "Приятели на Земята" Европа по прилагането на законодателството за опазване на биоразнообразието ще посети България идната седмица. Те ще се запознаят на място с пречките за прилагането на европейското законодателството, част от които от години бавят завършването на АМ "Струма".

Можем да изгубим всички европари за магистралата през Кресненското дефиле

Можем да изгубим всички европари за магистралата през Кресненското дефиле

Предупреди Лиляна Павлова

Българските природозащитници правят всичко възможно да организират международния диалог и да помогнат на отговорните институции в България да се справят с проблемите.

Спешно трябва да строим „Струма“ през Кресненското дефиле, настоява АПИ

Спешно трябва да строим „Струма“ през Кресненското дефиле, настоява АПИ

Нов вариант представи Лазар Лазаров

Ще даде ли временното правителство принос към успешното завършване на лот 3 на АМ Струма, подкрепяйки развитието на местния бизнес и поминък, и опазвайки природата на Кресненския пролом, или ще утежни шансовете на следващото правителство да доведе до успешен край закъснелия с години проект, питат еколозите.

Проектът на АМ "Струма" с тунелите е опасен, алармират експерти

Проектът на АМ "Струма" с тунелите е опасен, алармират експерти

Радиоактивността на гранитите там била 6-пъти по-висока от обикновената

Проектът за АМ Струма е на повече от 20 години и след дългогодишни проучвания, дискусии на експерти, местно население и няколко правителства, се стигна до одобряването на трасе през 2008 г. с одобрена оценка за въздействие - ОВОС.

Обмислят разделяне на лентите в Кресненското дефиле

Обмислят разделяне на лентите в Кресненското дефиле

Като мярка срещу тежките катастрофи

С това решение българската страна се задължава първо да започне проучването, проектирането и изграждането на отсечката през Кресненския пролом, за да се избегне вече високото негативно влияние на сегашния път и затапването на трафика в дефилето при готови други отсечки.

Проблемът с АМ "Струма" е финансирането, убеден екологът Ковачев

Проблемът с АМ "Струма" е финансирането, убеден екологът Ковачев

Алтернативното трасе не минава по върховете на планините

С поемането на този ангажимент започва и строежа на магистралата с европейско финансиране през 2011, а българското правителство се ангажира да приготви проекта за лот 3 до 2013 и да приключи до 2015 г. строежа на лотове 1, 2, 4.

До юли избират изпълнител на лот 1 на АМ Струма

До юли избират изпълнител на лот 1 на АМ Струма

Срокът, който държавата си е поставила е до юли месец тази година да бъде

През 2017 г., обаче, България, след явно лобиране на строителните фирми, все още няма одобрен вариант за магистралата в отсечката на Кресненския пролом, припомнят от неправителствената организация. Така рискуваме финансови санкции при неизпълнение на проекта и спазването на екологичното законодателство, уверяват от Коалиция "Да спасим Кресненското дефиле".

Сдружение иска спиране на обществена поръчка за АМ "Струма"

Сдружение иска спиране на обществена поръчка за АМ "Струма"

Арх. Димитров смята, че обществената поръчка е за разпределяне на едни 2,5 млн. лв.

Подготовката на детайлния проект за Лот 3 и процедурите за одобряването му, като например неговата екологична оценка, от години се бавят без законови основания. През ноември 2016 Бернската Конвенция обяви случая за строежа на магистрала през Креснеското дефиле като потенциален казус за нарушение на задълженията, поети от нашата страна за опазването на европейското природно наследство.

Дават на АПИ помпена станция с трафопост за строежа на АМ "Струма"

Дават на АПИ помпена станция с трафопост за строежа на АМ "Струма"

Имотът е бил на ГУСВ

След поетите ангажименти в лицето на държавата, Конвенцията от години смяташе досието "Кресна" за затворено, докато не бе алармирано, че дефилето и град Кресна са подложени на голям натиск от нарасналия трафик по магистралата, а все още няма детайлен проект за завършването на пътя извън дефилето и града както Конвенцията бе препоръчала през 2002.