Концесионерите на летище "Пловдив" ще инвестират двойно повече средства в летището. Инвестицията ще стане в по-кратки срокове от тези, предвидени в концесията. Това стана ясно по време на днешната среща между министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и представители на обединение (консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест".

Първоначално заложеният вариант на концесията предвижда обем на инвестициите в обекта в размер на 79 083 000 евро за срок от 35 години. Очаква се след приключването на законовите процедури, концесионният договор да бъде подписан.

Отдават летище Пловдив на концесия за 35 години

Отдават летище Пловдив на концесия за 35 години

До 2 месеца подписваме с консорциума между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест"

На срещата китайските инвеститори запознаха Московски с плановете си за развитие на летището. Инвеститорите предвиждат да превърнат летището в сериозен транспортен хъб с пътнически терминал и два карго терминала, които да могат да обработват голям брой камиони.

Предвижда се още да бъде подсилена и разширена пистата на летището. Ще се изгради и ремонтна база за самолети, подобна на тази на летище "София". Стана ясно и че от израелската компания "Израел аероспейс индъстрис" вече са проявили интерес да оперират базата.

От своя страна транспортният министър увери представителите на концесионерите, че вече се проектира изграждането на жп връзка между аеропорта и жп линията София-Пловдив-Свиленград при жп гара Крумово. Трасето ще бъде с дължина от 4-5 километра, като е възможно строителните дейности да започнат през следващата година.

Московски пое ангажимент и министерството да съдейства за разширяването и обновяването на пътната инфраструктура, така че да се подобри свързаността между пловдивското летище и пътя Пловдив - Асеновград, както и връзките с АМ "Тракия" и АМ "Марица". За осъществяването на тези проекти ще бъде проучена възможността за финансиране по плана "Юнкер".

Снимка 357394

Източник: МТИТС

В хода на срещата бе отбелязано и че инвестициите ще увеличат не само товаропотока, но и ще доведат до развитието на туризма и бизнеса в региона.

Според Московски това е първият голям транспортен проект в България, който ще се реализира с участието на китайска компания. Представителите на Хайнан пък увериха, че ще проучат възможностите да съдействат за привличането и на други китайски компании, които да инвестират в България.

HNA Group ("Хайнан Груп") към момента разполага с приблизително $145 милиарда активи, над $90 милиарда приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризъма, финансите, иновациите и логистиката. "Хайнан Груп" управлява 14 авиокомпании с над 1 250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътника до над 260 града.

Очаква се след приключването на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор. Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да реализира инвестиции в обекта в размер на 79 083 000 евро.
За всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променлива част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.