Развитието на жп транспорта в България трябва да върви с приоритет. Това заяви в "Панорама" по БНТ министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Жп транспортът е недоразвит, защото липсва концепция за създаване на свързаност. Трябва спешна оптимизация на транспортната схема.
По думите му покупката на нови 60 вагона за БДЖ дава правилната посока на развитие на железниците, а технологиите са от голямо значение, за да се предостави качествена услуга.
"Това беше най-бързият начин да минем едно-две нива над това, което сме в момента. Вагоните са употребявани, но са перфектно поддържани", отговори той на въпроса защо вагоните са втора употреба, закупени от германските железници.
Те трябва да се движат по дългите разстояни: София - Бургас, София - Варна, за да се намали времето за пътуване и да се предложи конкуренция на автомобилите.
Проектната скорост на жп транспорта в България е 160 км/ч, тъй че не можем да очакваме влаковете да станат кой знае колко по-бързи от сега, но могат да се подобрят условията, заради които в момента влаковете закъсняват, поясни Гвоздейков.
В края на 2026 г. приключват всички проекти, свързани с изграждането на жп инфраструктурата.
"Родопската теснолинейка трябва да бъде развивана, а не спасявана - тя е туристическа атракция и трябва да я съхраним", коментира министърът по повод съдбата на линията, която отново е заплашена от закриване. По думите му тя може да бъде модернизирана с нови вагони, но само две държави в Европа произвеждат подобни.
Гвоздейков потвърди, че първият медицински хеликоптер ще пристигне у нас до края на месеца.
"Започваме да изграждаме и системата поетапно и както е планирано, до края на 2026 г. България ще има изградена система за спешна помощ по въздуха", каза още министърът.
При добри метеорологични условия, на 31 януари, в България ще пристигне първият медицински хеликоптер, съобщи той по-рано този месец. медицинските хеликоптери по този проект са осем на брой. През 2024 г. ние ще придобием три от тях - един в края на януари, втори в края на юни и третият - през декември. През 2025 и 2026 г. ще дойдат и останалите, допълни той. Министърът подчерта, че е организиран процес по създаване на временни оперативни бази, първата от които ще е територията на София. Долна Митрополия ще приюти втория хеликоптер, а третият ще отиде в Сливен.
Модернизирането на железниците е резултат от съвместен проект между БДЖ и Deutsche Bahn. Двете компании се намират във финална фаза на преговори, а вагоните са част от подвижния състав на германските железници. Чрез сделката българските железници ще обновят над 20% от подвижния състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години.
iliev_72
на 26.01.2024 в 22:15:38 #1Ако иска да развива БДЖ този трябва да направи само едно нещо ! Всички транзитно преминаващи да бъдат качени на ЖП-то ! Така ще спаси пътищата от навлеците и повече няма да ги има ! И така ще има много работа и пари за БДЖ-Товарни превози ! Така ще има много пари за БДЖ