"Фактът, че всичко се прави ad hoc, означава как години наред са пренебрегвани такива проблеми като организацията. Превърнахме здравеопазването в търговия и това е резултатът сега". Това заяви пред БНР д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация.

По-добре е пациентите да чакат в линейките, отколкото у дома си, смята той. Лошото в случая е, че здравната ни система има проблем с организацията.

Взривообразно: 4041 нови случая на коронавирус, 63 жертви

Взривообразно: 4041 нови случая на коронавирус, 63 жертви

210 души са в интензивни отделения...

Според Станимир Хасърджиев сериозни затруднения има и първичната извънболнична помощ.

"Държавата не създаде условия да се обслужват голям брой пациенти и то с модерни платформи и начини за връзка с пациентите. Все пак е по-добре да имаш дори и електронна връзка с лекар, пред това да нямате никаква връзка със специалист", коментира Хасърджиев.

Според него голяма част от хората имат нужда само от консултация и насочване, дори понякога успокояване.

"Тук прилагаме методи отпреди 100 години за връзка с пациента. Няма електронно здравеопазване и това ще бъде големият проблем за в бъдеще. Хронично болни пациенти обикалят за протоколи по болниците с опасност да се заразят с вируса", коментира Хасърджиев.

"Не е важно колко е специализирана болницата за лечение на Covid-19, а е важно колко навреме се започне лечението с правилните методи", подчерта още Станимир Хасърджиев.

Засега няма сигнали за завеждане на дела от пациенти във връзка с лечението на коронавируса, каза д-р Хасърджиев.