Компанията "Боинг" ще плати глоба от 200 милиона долара за уреждане на граждански обвинения от Комисията за ценни книжа и борси на САЩ, съобщи "Ройтерс". 

Тя е наложена заради това, че компанията е подвела инвеститорите относно своя , който беше спрян за 20 месеца след две фатални катастрофи, при които загинаха 346 души.

Бившият главен изпълнителен директор на "Боинг" Денис Муйленбург се е съгласил да плати 1 милион долара.

"Във времена на криза и трагедия е особено важно публичните компании и ръководителите да предоставят пълни, честни и достоверни разкрития на пазарите, каза председателят на Гари Генслер в изявление. Той добави, че те "не са изпълнили това най-основно задължение".

Регулаторната агенция каза, че ще бъде създаден фонд в полза на ощетените инвеститори.

"Боинг" потвърди споразумението и отбеляза, че не признава или отрича неправомерни действия. Тя каза, че е направила "фундаментални промени, които са засилили нашите процеси за безопасност" и каза, че "споразумението е част от по-широките усилия на компанията за отговорно разрешаване на висящи правни въпроси, свързани с инцидентите със 737 MAX".

Боинг 737 MAX с нов проблем, може отново да бъде приземен

Боинг 737 MAX с нов проблем, може отново да бъде приземен

"Боинг" е препоръчал на 16 клиенти да се заемат с потенциален електрически проблем

Катастрофите са били свързани със система за управление на полета, наречена Система за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS).

През януари 2021 г. Boeing се съгласи да плати 2,5 милиарда долара глоби и компенсации, за да разреши наказателно разследване на Министерството на правосъдието на САЩ за катастрофите на 737 MAX.

Споразумението на Министерството на правосъдието, което позволи на "Боинг" да избегне съдебно преследване, включваше глоба от 243,6 милиона долара, обезщетение на авиокомпаниите от 1,77 милиарда долара и фонд от 500 милиона долара за жертви на катастрофи заради обвинения в конспирация за измами, свързани с дефектния дизайн на самолета.

През декември 2019 г. "Боинг" уволни Муйленбург, след като компанията влезе в конфликт с регулаторите относно времето за връщане на 737 MAX в експлоатация.

"Boeing и Muilenburg поставят печалбите пред хората, като заблуждават инвеститорите относно безопасността на 737 MAX в опит да възстановят имиджа на Boeing след два трагични инцидента, които доведоха до загуба на 346 живота и неизчислима скръб за толкова много семейства", каза Гърбир Грюал, директор на отдела за прилагане на SEC.

"Боинг" 737 MAX с първи полет от 20 месеца

"Боинг" 737 MAX с първи полет от 20 месеца

Ниcĸoтapифнaтa Rуаnаіr пopъчa 75 нoви 737 МАХ