Китай засилва натиска върху Boeing, тъй като авиокомпании изискват компенсации за заземяването на самолети 737 Max след фаталните катастрофи в Етиопия и Индонезия, съобщава АП.

Две от трите големи държавни превозвача - Air China и China Southern Airlines заявиха, че искат компенсация за заземяването на техните самолети. Третият, China Eastern Airlines, обяви подобно искане миналия месец.

Китай, заедно със Северна Америка и Европа, е един от най-големите пазари за самолети. Това прави реакцията му критична за Boeing.

Следователи твърдят, че системата за контрол на полета е виновна и за двете катастрофи на 737 Max.

Boeing обяснява за стабилен напредък и сертифициране на всички 737 MAX

Boeing обяснява за стабилен напредък и сертифициране на всички 737 MAX

Извършени са 146 полета с около 246 летателни часа с актуализирания софтуер

"Американците трябва да бъдат наказани за практиката им да прикриват и мамят, за да извличат ползи от другите, те извличат ползи само за себе си и това е несправедливо", коментира "Глобал Таймс", който се публикува от управляващата комунистическа партия и е известен с националистичния си тон.

Air China, която има 15 от самолета 737 Max, също иска компенсация за закъснения в доставките на самолети, komentira служител на отдела за реклама. Той отказва да посочи подробностите по иска.

China Southern иска обезщетение за прекъсване, поради невъзможността да използва самолетите си 737 Max, обяснява служител на отдела за реклама.

Китай в ООН: САЩ са като "Дон Кихот", виждат врагове във вятърни мелници

Китай в ООН: САЩ са като "Дон Кихот", виждат врагове във вятърни мелници

Това е подигравка със света, "едностранни и изнудвачески практики" са новите форми на хегемония", САЩ превръщат страните в свои врагове

Регулаторът на авиацията в страната заяви през април, че всички промени в дизайна или обучението ще бъдат "изцяло оценени" въз основа на резултатите от разследванията на фаталните катастрофи в Индонезия и Етиопия.

Това предполага, че Пекин иска да разгледа и одобри всички промени, вместо да разчита на Boeing или на Федералната авиационна администрация на САЩ.

Китай е една от деветте страни, представени в панел за преглед на FAA, заедно с Австралия, Бразилия, Канада, Китай, Европейския съюз, Япония, Индонезия, Сингапур и Обединените арабски емирства.

Администрацията на Тръмп забавя забраната на Huawei с 90 дни

Администрацията на Тръмп забавя забраната на Huawei с 90 дни

"За предоставяне на услуги и поддръжка, включително актуализации на софтуер или поправки към съществуващи телефони"

"Нека всички да участват, за да се покаже, че не сте измамници", заявява новинарският сайт "Гунгча".

Според оценките на "Боинг" китайските превозвачи трябва купят 7700 лайнера през следващите две десетилетия.

Китайското правителство замества поръчките на Boeing с Airbus, за да запази конкуренцията и да задържи цените.

Държавният производител също разработва китайски конкурент на на Boeing 737.

Boeing губи $1 млрд. заради кризата със 737 MAX

Boeing губи $1 млрд. заради кризата със 737 MAX

През тримесечието печалбата пада до $2,15 милиарда