Boeing заявява, че е постигнат стабилен напредък, за сертифициране на всички приземени самолети 737 MAX с актуализация на софтуера и завършва последния полетен тест преди полета за сертифициране, съобщава "Ройтерс".

Променени са спорните системи за контрол, свързани с двете фатални катастрофи на 737 Max.

Тръмп зове Boeing да преименуват проблемния си самолет 737 Max 8

Тръмп зове Boeing да преименуват проблемния си самолет 737 Max 8

А също и да го поправят

"Тестовите пилоти са направили 146 полета с 737 MAX с общо около 246 летателни часа с актуализирания софтуер, а близо 90% от нашите 50 и повече оператори на самолета по целия свят са тествали актуализацията на софтуера по време на една от нашите тренировъчни сесии на симулатор", обяснява изпълнителният директор Денис Мюленбург.

Мюленбург се изправя днес пред акционерите, за първи път след двете фатални катастрофи, които доведоха до приземяването на 737 MAX в световен мащаб и предизвика разследвания, съдебни дела и рязък спад в стойността на акциите.

Boeing губи $1 млрд. заради кризата със 737 MAX

Boeing губи $1 млрд. заради кризата със 737 MAX

През тримесечието печалбата пада до $2,15 милиарда

Припомняме, на 10-ти март, пътнически самолет 737 Max 8 на Етиопските авиолинии катастрофира няколко минути след излитането си. Загинаха всички 157 души на борда.

През октомври пътнически самолет на индонезийската компания "Лайън еър" катастрофира със 189 души на борда. И двата инцидента са с новите самолети 737 МАХ 8.

Предварителните заключения от разследването откриха сходства между смъртоносната катастрофа в Етиопия и катастрофата през октомври край бреговете на Индонезия.

Производителят на самолети добави, че "за да се гарантира, че няма да има повторно активиране на MCAS", планира да пусне актуализация на софтуера и да въведе цялостно обучение на пилотите за 737 MАХ.

Boeing се извини и призна за зле функциониращ сензор в катастрофиралите самолети

Boeing се извини и призна за зле функциониращ сензор в катастрофиралите самолети

И двата "Боинг" 737 Max 8 са с автоматизирана система за издигане на носа