Въпреки планираното завръщане на американския екип и екипаж през тази година, НАСА планира да закупи още полети с руския Союз до 2020 г.
Агенцията се придържа към препоръката на Консултативния съвет по безопасност на въздушното пространство (ASAP), след като са повдигнати опасения за липсата на резервна опция, покриваща потенциалните закъснения, които биха могли да бъдат понесени по време на фазата на изпитателните полети за Dragon2 и Starliner, съобщава "НАСА спейсфлайт".
САЩ използват Союз като средство за транспортиране на астронавтите си след изтеглянето на космически совалки през 2011 г. НАСА разчита на Союз като резервна опция и поради исторически прецедент, включително неговата жизненоважна транспортна роля, след загубата на "Колумбия" през 2003 г.
Апаратите Starliner на Боинг и SpaceX Dragon 2 са договорени да връщат астронавтите, като ново превозно средство на САЩ, SpaceX първо очаква пускането на DM-1, но не по-рано от 2 март.
Тази седмица е планиран ключов преглед на готовността за полет - ФРР, който ще позволи на SpaceX да продължи с набелязаната цел за стартиране или да поиска "коригиращи елементи" преди полет, при който ФРР може да доведе до забавяне и евентуално до втори преглед, наречен Делта ФРР, за коректив.
Графикът на Starliner е много широк, тъй като неговият неясен тестов полет OFT-1 (орбитален полетен тест-1) е планиран за периода април/май, докато CFT-1 (полетен тест за екипажа-1) има запазено място през август, но може и да е много по-късно. НАСА намеква за по-широката схема за Starliner, като поставя по-голям акцент върху естеството на датите, в сравнение с по-твърдата схема на Dragon2.
И двата апарата трябва успешно да преминат през друго прекъсване на изпитателния полет, като SpaceX е предвиден за тест за прекъсване по време на полет през юни, докато Starliner трябва да постигне успешен първи тест за прекъсване през май, което ще включва система, която наскоро е преработена, основен проблем по време на тестовете през миналата година, което поставя допълнителен натиск върху графика. Дори ако всички етапи минават безпогрешно, естественото разтягане на графика е почти неизбежно.
НАСА рискува период, в който не се транспортират американски астронавти до МКС, което води до закупуването на полети със Союз.
Източник: НАСА
"Миналият опит показва трудностите, свързани с постигането на първи полети през последната година на развитие. Обикновено по време на тези тестови полети се откриват проблеми. Последиците от липсата на американски екипаж на МКС се избягват чрез придобиване на допълнителни места. Отсъствието на членове на екипа на САЩ по всяко време, би намалило операциите на МКС", отбелязва документ за обществена поръчка, публикуван на 13 февруари.
"НАСА обмисля да сключи договор с Държавната космическа корпорация "Роскосмос" за тези услуги на базата на единствен източник на две места в "Союз" и свързаните с тях услуги на Международната космическа станция (МКС) на руския кораб "Союз". Този транспорт ще бъде за един член на екипажа през есента на 2019 г. и един член на екипажа през пролетта на 2020 г." Двете места през есента на 2019 г. и пролетта на 2020 г. са за полетите на Союз МС-15 и МС-16.
Въпреки че действието не сочи увеличаване на несигурността по отношение на напредъка, постигнат от доставчиците на търговски екипажи, той цитира желанието да се избегне поставянето под натиск на графика за компаниите, въпрос, който все още притеснява НАСА, след като бе установено, че пришпорването на графика е свързано със загубата на "Чалънджър" през 1986 г.
"Союз осигурява непрекъснат достъп до МКС в случай на закъснение в пускането на търговски екипаж на САЩ, намалявайки значителния риск за безопасността и операциите на МКС, които биха причинили отсъствието на членове на екипажа на САЩ във всеки един момент. Получаването на този транспорт от Союз осигурява гъвкавост и резервни възможности, без да се налага ненужно натиск по график на нашите доставчици от търговския екип в САЩ", обяснява документът на НАСА.
"Консултативният съвет по безопасност на въздушното пространство препоръча НАСА да предостави допълнителна резервна възможност в случай на забавяне на полетите на екипажа в САЩ. Това също така ще гарантира, че НАСА ще посрещне собствените си нужди за превоз на екипажа, както и задълженията си към международното партньорство. Десет месеца от сега, декември 2019 г., вече няма да има присъствие на USOS на борда на МКС, освен ако не се предприемат действия. Тези две места биха позволили присъствието на американския екипаж на МКС до септември 2020 г."
"Въз основа на текущото състояние на търговската програма на САЩ тази дата трябва да позволява припокриване на възможностите и защита на продължаващата работа на МКС. Необходимо е припокриване с възможностите на американския търговски екипаж, за да се осигури плавен и безопасен преход към нови способности на САЩ", пише НАСА.
Източник: НАСА
"Дори и след като екипажът на САЩ приключи своята тестова програма, историята показа, че разработването на оперативен ритъм на полетите е трудно. Ще има закъснения при стартирането. Това припокриване на възможностите за транспорт на екипажа осигурява непрекъсната безопасна експлоатация и изследователска дейност на МКС. "
Докато руснаците са единственият доставчик на екипаж на МКС, правителствените правила изискват от НАСА да проучи и да определи дали други потенциални източници имат възможност да предоставят тези транспортни услуги на екипажа в необходимите срокове.
Това изискване е добавено в искането за "други заинтересовани организации" да пишат на правителството до 28 февруари, което показва скоростта, с която НАСА очаква да продължи с покупката на места за Союз на цена, която е малко вероятно да бъде публикувана.
Междувременно следващият старт на Союз - "Союз МС-12" - премина преглед на готовността за полет - ФРР в петък, преди пуск на 14 март за МКС.
С този старт, руският космонавт Алексей Овчинин и астронавтът на НАСА Ник Хаг ще направят опит да достигнат МКС след прекъснатия старт на Союз МС-10. Към тях ще се присъедини и Кристина Кох, която лети за първи път към МКС.
n-a-Z2wCHRCi
на 22.02.2019 в 19:59:52 #2Къде са сега Амерканско серящите предатели?Нали бяха по-развити във всичко?Или ставаше въпрос само за ***?
Mithrandir
на 22.02.2019 в 11:53:23 #1Преди 50 години били кацали на Луната, а днес не могат дори космоса да стигнат... Интелигентните хора си правят изводи, дебилите още верват.