Решението на Европейската комисия (EK) да постави в черен списък 20 руски авиокомпании ще доведе до ответни мерки. Това са съобщили от пресслужбата на Федералната агенция за въздушен транспорт на Русия, цитирани от "Интерфакс".

"Решението за включване на редица руски авиокомпании, сертифицирани от Федералната агенция за въздушен транспорт, в така наречения черен списък" на Европейския съюз свидетелства за продължаващата политика на дискриминация и нарушаване на разпоредбите на международното авиационно право, което неизбежно ще доведе до на ответни мерки от страна на авиационните власти на Руската федерация по отношение на авиокомпаниите на държавите-членки на ЕС", се казва в изявление на регулатора.

Решението на Европейския съюз няма да засегне безопасността на полетите на руски превозвачи, съобщи Федералната агенция за въздушен транспорт.

"Гореописаните ограничителни мерки срещу руските авиокомпании са взети задочно и нямат никакви основания, свързани с техническото състояние на самолетния парк на руските въздушни превозвачи, поддържането на летателната годност на тези самолети, извършването на лизингови сделки", съобщи агенцията. отбелязано. в т.нар. черен списък, да имат цялата необходима бордова документация, одобрена от упълномощения орган в областта на гражданското въздухоплаване на Руската федерация. Всички въздухоплавателни средства отговарят на стандартите за летателна годност, преминават през редовна поддръжка в сроковете, определени от програма за поддръжка."

Европа затваря небето си за още 21 руски авиокомпании, но не заради Украйна

Европа затваря небето си за още 21 руски авиокомпании, но не заради Украйна

Забраната е поради неизпълнение на международните стандарти за безопасност

По-рано в понеделник ЕК постави в черен списък 20 руски авиокомпании. Това са Aeroflot, Rossiya, Pobeda, UTair, S7, Aurora, Izhavia, Yakutia, UVT Aero, Smartavia, IrAero, Ural Airlines, ALROSA, Nordstar, Rusline, Yamal, Nordwind, IFly, Rusjet и Aviastar-TU.

На тези компании е забранено да летят до страни от ЕС, "защото не отговарят на международните стандарти за безопасност", се казва в изявление на регулатора. Той обясни опасенията си с факта, че след въвеждането на европейски санкции срещу Руската федерация, авиокомпаниите пререгистрират самолети, принадлежащи на чуждестранни лизингодатели, в регистъра на Руската федерация. Росавиация от своя страна им позволи да експлоатират "стотици чужди самолети без валиден сертификат за летателна годност".

Руските авиокомпании не са изпълнявали полети до Европейския съюз дори преди да бъдат включени в черния списък: след началото на руската военна операция в Украйна редица западни държави затвориха въздушното си пространство за тях.