Twitter заяви, че са блокирани повече от 200 000 акаунта, за които смята, че са част от кампания за влияние на китайското правителство, насочена към протестното движение в Хонконг, съобщава АП.

Компанията допълва, че ще забрани рекламите на държавни медийни компании, разширявайки забраната, която за първи път бе приложена през 2017 г. на две руски медии.

И двете мерки са част от това, което висш служител на компанията представи в интервю като по-широко усилие за ограничаване на злонамерената политическа дейност в популярната платформа, която е критикувана за допускане на изборна намеса по целия свят и за приемане на пари за реклами, които представляват пропаганда от държавни медийни организации.

Доналд Тръмп предупреждава Китай да не допуска насилие в Хонконг

Доналд Тръмп предупреждава Китай да не допуска насилие в Хонконг

В противен случай ще се затрудни постигането на търговско споразумение

Акаунтите са спрени за нарушаване на условията за обслужване на платформата за социални мрежи и "защото смятаме, че не това е начина, хората да се информират в Twitter", обяснява служителят в интервю за "Асошиейтед прес".

Длъжностното лице, което говори при условие за анонимност поради опасения за сигурността, заявява, че китайската дейност е докладвана на ФБР, което разследва усилията на Русия да се намеси в президентските избори в САЩ през 2016 г. чрез социалните медии.

След като беше уведомен от Twitter и проведе собствено разследване, Facebook заяви, че също е премахнал седем страници, три групи и пет акаунта, включително някои, представящи протестиращите като хлебарки и терористи.

Китайското правителство заяви, че не е запознато с обвиненията.

Facebook, който се използва по-широко в Хонконг, не публикува данни за подобни държавни влиятелни операции. Нито забранява реклами от държавни медийни компании.

"Продължаваме да разглеждаме нашите политики, тъй като те се отнасят до държавните медии", заяви говорител на Facebook пред АП. "Освен това разглеждаме по-отблизо рекламите, за да определим дали те нарушават нашите правила."

В САЩ подхващат големите технологични компании

В САЩ подхващат големите технологични компании

Amazon, Apple, Facebook и Google са на мушката

Twitter проследява кампанията в Хонконг до два фалшиви китайски и английски акаунта в Twitter, които се преструват на новинарски организации със седалище в Хонконг, където демонстранти за демокрация протестират на улицата от началото на юни, призовавайки за пълна демокрация и разследване на полицейско насилие срещу протестиращите.

Акаунтът на китайски език @HKpoliticalnew и английският акаунт @ctcc507 пускат туитове, изобразяващи протестиращите като престъпници в кампания, насочена за влияние върху общественото мнение по целия свят. Един от тези акаунти е свързан със спрян акаунт във Facebook, който също е от HKpoliticalnew.

За 936 основни акаунта Twitter смята, че произхождат от Китай, в опити да засее политически раздори в Хонконг, като подкопава легитимността и политическите позиции на протестното движение.

Над 200 000  акаунта в Twitter засилват съобщенията, ангажирайки се с основните акаунти в мрежата. Малко са туитвали повече от веднъж, обяснява официалният служител, най-вече защото Twitter бързо засече много от тях.

Представителят на Twitter заяви, че разследването продължава и може да има допълнителни разкрития.

Въпреки че Twitter, Facebook и повечето други чуждестранни платформи за социални медии са забранени в Китай, те са достъпни в полуавтономния Хонконг.

На ежедневен брифинг във вторник говорителят на китайското външно министерство Ген Шуан заяви, че "не е запознат" с твърденията за фалшиви акаунти, но добави, че китайците имат право да "изразяват мненията си за" ситуацията в Хонконг.

Великобритания е загрижена за консулски служител от Хонконг, задържан в Китай

Великобритания е загрижена за консулски служител от Хонконг, задържан в Китай

Не се връща на работа, след като посещава съседния континентален град Шенжен

Стивън Фи, директор по комуникациите в организацията PEN America, заявява, че приветства действията на технологичните компании и ги призова да "удвоят ресурсите, посветени на откриване и премахване на подкрепяни от правителството дезинформационни кампании".

"Китайското правителство отказа на своите граждани достъп до глобални търговски субекти за комуникация. Това, че те сега се обръщат и крадешком отприщват кампания за дезинформация на същите тези платформи, представлява нова висота на лицемерие", обяснява Фи.

Кампанията в Twitter отразява факта, че китайското правителство е проучило ролята на социалните медии в масовите движения и се опасява, че протестите в Хонконг могат да разпалят по-големи вълнения, коментира Джеймс Люис от Центъра за стратегически и международни изследвания.

"Това е стандартна китайска практика в страната и знаем, че след 2016 г. те изучаваха внимателно какво правят руснаците в САЩ. Така че това изглежда като първият път, когато използват своята нова играчка", допълва Люис.

Twitter се стреми по-агресивно да следи мрежата си за злонамерена политическа активност след президентските избори през 2016 г. и да бъде по-прозрачен по отношение на разследванията си, като публично публикува подобни данни за държавни и операции за влияние от октомври, за да могат другите да го оценят, заявява официалният служител.

"Ние не само казваме на обществеността, че това се е случило, но и поставяме данните там, за да могат хората да ги проучат сами", добавя служителят.

Що се отнася до подкрепяните от държавата медийни организации, на тях все още е позволено да използват Twitter, но вече не им е позволено да плащат за реклами, които се показват независимо от това дали сте избрали да следвате туит на групата.

Twitter отказва да предостави списък на това, което счита за подкрепяни от държавата медийни организации, но представител заяви, че може да обмисли това в бъдеще. През 2017 г. Twitter специално обяви, че ще забрани на базираната в Русия RT и Sputnik да рекламират на тяхната платформа.

Twitter признава за използвани потребителски данни, така е от 2018 г.

Twitter признава за използвани потребителски данни, така е от 2018 г.

Компанията съжалява и обещава, че повече няма да прави така