Като неефективни и излишни приемат идеите за промени, свързани с техническите прегледи на автомобилите от Съюза на автосервизите. Това стана ясно от интервюто пред БНР на Юли Атев, председател на Съюза на автосервизите.

Предвижда се стикерът за годишен технически преглед на автомобилите да има чип, който да съдържа информация за техническото и екологично състояние на колата. Този нов стикер ще позволява дистанционен контрол, дали колата отговаря на всички изисквания. Промените предвиждат въвеждането на цветни стикери, според степента с която автомобилът замърсява околната среда. 
Според браншовата организация от една страна това е излишно оскъпяване, а от друга "чиповете могат да бъдат манипулирани".

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

МТИТС иска единен контрол и яснота за произхода на резервните части

"Вече всичко е измислено, защо трябва да се слагат някакви стикери, да се оскъпява и да се насочват някакви парични средства към някого. На практика, ако ги вържат в общ сървър - годишни технически прегледи, тогава контролиращите органи, когато прочетат номера на колата, те ще знаят тази кола дали има застраховка, с какво замърсяване е, дали е минала годишен технически преглед... Всичко останало е излишно. Тези чипове могат да бъдат манипулирани", заяви Атев.

Според него подобна идея оскъпява и няма особена стойност. Да кажем, 5 милиона автомобила по 3 лева за един чип - това са един 15 милиона, които ще отидат при някого, който ще произвежда чиповете ", каза председателят на Съюза на автосервизите.

Очаква се до края на месеца новият закон за превозните средства ще бъде пуснат за публично обсъждане. Той ще се регламентира и дейността на автосервизите и искания от тях регистрационен режим.

Бургазлии недоволстват от гаражи, превърнати в автосервизи

Бургазлии недоволстват от гаражи, превърнати в автосервизи

Импровизираните автосервизи вдигат много шум и пречат на "Синята зона"

"Очакваме всички тези сервизи - фантоми да бъдат извадени на бял свят. На този етап, когато стане една катастрофа от КАТ казват или превишена скорост, или неспазване на дистанция, но никой не повдига въпроса, че този автомобил може да е направил катастрофа, защото той е ремонтиран от хора, които нямат квалификация и не разбират от това", заяви Атев.

Според него трябва за има законова основа, защото органите обясняват, че нямат правомощия да се борят с нерегламентирана сервизна дейност. Оказва се, че ежедневно хора, които нямат квалификация, ремонтират автомобилите си и тези автомобили в следващия момент са обществено опасни на пътя", допълни Атев.