Министър Кирил Петков няма реален контрол върху това, което се случва върху Държавната консолидационна компания, а от там и върху фирмата "Монтажи", която е възлагала ремонтите на язовирите. Опитвал се да говори с управителите, но отговор няма. Като пример Кирил Петков в студиото на Нова телевизия даде опита си да се свърже с управителя на "Монтажи", но той не му вдигнал телефона. Няма отговор и след текстово съобщение, че е министърът и трябва да разговарят.

Петков към ГЕРБ: Не аз съм източвал язовири - милиони са давани за водоеми, стоящи неизползваеми

Петков към ГЕРБ: Не аз съм източвал язовири - милиони са давани за водоеми, стоящи неизползваеми

Министърът е открил нарушения при още два язовира

Йерархията на различните държавни компании не позволява да се търси нито отговорност, нито да се осъществява реален контрол, обясни Кирил Петков. Той посочи, че шефът на "Монтажи" е отговорен пред ДКК и само ДКК може да го смени. А дори и ръководството на ДКК министърът не може да смени, заради изискването това да стане едва след като минат конкурсите за новите управители. По думите на Петков, казусът е подобен на този в ББР, а и на проблема в "Автомагистрали". Това са дружества шапки за раздаване на необществени поръчки.

Язовирите у нас не били "цъкащи бомби"

Язовирите у нас не били "цъкащи бомби"

Твърде много ведомства имат отношение към управлението на водите според експерт

Кирил Петков настоя, че от направените от него проверки 3 от 10 ремонтирани язовира се водят завършени, а в тях няма вода, като дори и са затревени. Въпреки че парите са платени на 100% от ДКК, "Монтажи" ги е предала на ДКК, но пък тя не ги е предала за управление. Държавното предприятие трябва да ги държи с отворени винтили, защото някой не е предал един протокол, посочи Петков, според когото това е повече от безстопанственост. Причината за това да се случва, министърът още не може да посочи. Отделно на това "Монтажи" е възлагала всички ремонти на 6-7 фирми, а Кирил Петков много се надява те да не излязат в свързаните лица по списъците "Магнитски".

Кирил Петков не знае коя точно фактура показа предшественикът му на поста - Лъчезар Борисов, ГЕРБ, но се позова на фактури, които на него са му показани и които показват цена за превоз от 1.16 на тон за километър, при положение, че пазарната цена е между 20 и 25 стотинки.

На въпрос чувства ли се като един министър, който няма никакви правомощия и власт, Кирил Петков отговор: Аз мисля, че управлявам през прозрачност и открито управление, и през общественото мнение.

ГЕРБ отвръщат: Язовирът край Ловеч е източен, за да може Петков да се снима до него и да заблуди обществото

ГЕРБ отвръщат: Язовирът край Ловеч е източен, за да може Петков да се снима до него и да заблуди обществото

Служебното правителство се превърнало в предизборен щаб на Радев

На въпрос какво се случва по казуса с ББР, Кирил Петков заяви, че отстранените от него от Надзорния съвет Митко Симеонов и Велина Бурска в момента обжалват, но той се надява да може да изпълни обещанието си до края на мандат му ББР да има нов надзор.