
Сред посочените в доклада слабости при усвояване на европейските фондове са забавяне на постъпващата информация, липса на достатъчно кадри на централно и местно ниво и липса на информация по места.
Председателят на подкомисията и автор на доклада Радослав Иванов призна за проблеми и на парламентарно ниво.
Основните проблеми са свързани с влошената комуникация, която администрациите осъществяват с Брюксел, както и влошената комуникация с парламентарната подкомисия, следяща за работата на акредитираните институции.
Влошена комуникация, включително и с парламентарния орган. Доста често сме изисквали получаването на информация ежемесечно, заяви той.
Иванов каза още, че в момента, в който се установи, че има реално забавяне по финансовата рамка, ще бъдат инициирани законодателни промени в сътрудничество с вицепремиера.
Критериите, които са задали от Европейската комисия, трябва да се спазват, категоричен бе той.
По думите му, когато се говори за европейски пари, трябва да се има предвид, че става въпрос за европейски регламенти и европейска работа.
А не по български, каза още Иванов.
Заради големият проблем с текучеството на кадри зам.-министърът на държавната администрация Мария Дивизиева предложи експертите по предприсъединителните програми да получат максималното възнаграждение, предвидено в единния класификатор.
От своя страна националният координатор по европейските въпроси Димитър Ивановски предложи фонд "Републиканска пътна инфраструктура" да се управлява директно от Министерството на транспорта.
Следващата седмица вицепремиерът Меглена Плугчиева ще се срещне с подкомисията и едва тогава докладът за усвояване на еврофондовете ще бъде внесен в Народното събрание и изпратен в Министерския съвет.
HERMES
на 17.05.2008 в 19:28:34 #1Лека корекция от мен към статията: Димитър Ивановски е Национален ръководител на помощта (NAO),a Национален координатор е другият зам.министър на финансие Любомир Дацов (NAC).