Подготвят анализ за състоянието на общинската пътна мрежа. На негова база ще финансират общини, които се нуждаят спешно от средства за ремонт, заяви зам.-регионалният министър Валентин Йовев пред БНР.

Припомняме, след катастрофата край Своге на 25 август, в която загинаха 17 души, а 21 бяха ранени, стана ясно, че е имало няколко оплаквания за състоянието на пътната отсечка там.
Ден преди фаталната катастрофа на пътя край Своге от Института за пътна безопасност (ИПБ) са представили становище за недоброто състоянието на път II-16 София-Своге-Мездра.

По този повод бяха поискани оставките на трима министри - регионалния Николай Нанков, вътрешния Валентин Радев и на транспортния Ивайло Московски. При подаването на оставката на Московски дисидентът Николай Колев-Босия спря своята гладна стачка, която беше срещу корупцията и купуването на шофьорски книжки.

Преасфалтират пътя Своге-София

Преасфалтират пътя Своге-София

Становището на Института за пътна безопасност не било направено от специалисти

Към момента базата данни включва пътища, които по функции отговарят на изискванията за местен общински път. Това е според правилника за прилагане на Закона за пътищата.

Според Любомир Дацов, член на Фискалния съвет, в България има добра законова база и изградени административни структури. Според него повечето от парите, които се преразпределят, са от преструктуриране на разходи, а не от преизпълнение на приходи. "Има липса на добро планиране на бюджета, което е проблем и на общините, и на държавата", каза Дацов.

По думите на бившия зам.-финансов министър основният проблем е, че в България няма механизъм за капиталово бюджетиране. Един от най-големите пропуски в Закона за устройството на държавния бюджет е, че липса глава, която да регламентира процеса и модела на капиталово бюджетиране. Според Дацов, проблемът не е на общинско ниво, а на държавно ниво.

Според кмета на Гоце Делчев Владимир Москов, който е и член на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), причината е, че общините нямат възможност да инвестират в пътищата. От НСОРБ поискаха увеличение на капиталовите разходи на общините с 110 млн. лева от догодина. От тях 80 млн. са за ремонт на общинските пътища.

"Тъй като общините се декапитализираха и нямат възможност да инвестират необходимите средства ние се обърнахме към МРРБ, за да поискаме увеличение на средствата. Готови сме да предложим варианти и изискания, по които да бъдат разпределени средствата и да решим реални проблеми", каза Москов.