Награждават служителите на БДЖ от запалилия се влак на гара Коньово. Това стана ясно от коментара на заместник-министъра на транспорта Велик Занчев.
През шест месеца се правят регулярни прегледи на вагоните, обясни той пред депутатите от ресорната комисия. Преди да тръгнат, вагоните също са минали преглед в депото в кв. "Надежда". Те са били технически изправни, категоричен бе Занчев. Работи се по всички възможни версии, поясни заместник-министърът на транспорта.
За 280 000 лева са щетите по запалилия се влак, информира и Пламен Пешаров, директор на БДЖ "Пътнически превози". Той изтъкна, че не се прави никакъв компромис по отношение на сигурността.
Георги Свиленски от БСП атакува ръководството на БДЖ за декапитализацията на дружеството. Червеният депутат поиска да се увеличат вагоните и разписанията на влаковете. Депутатът предупреди ръководството на дружеството, че за всички нередности, с информация за които разполага партията, ще бъде сезирана прокуратурата.
Заварихме дружество в технически фалит, защити се Велик Занчев. Ако не били усилията на трите управления на Бойко Борисов, сега нямало да има за какво да си говорят с депутатите.
Зам.-министърът увери още депутатите, че министър Ивайло Московски има желание и смелост да реформира дружеството, по думите на заместника му. Не казвам, че сме светци, но полагаме усилия, допълни Велик Занчев.
Днес не можем да кажем, че БДЖ е във фалит, към днешна дата имаме едно предприятие, което е стъпило на краката си, похвали се и Владимир Владимиров, шеф на холдинг БДЖ. Предприети са 500 мерки, за да се стигне до това положение, поясни той.
На сигналите на левицата, че БДЖ плаща скъп ток, ръководството отговори, че дори е спестило един милион от ток. Държавата ви е назначила да возите хора, не се даде Георги Свиленски. Не е назначила ръководителите за ликвидатори на дружеството. С 36% са намалели пътниците на БДЖ. Железницата е надпартийно начинание, включи се отново Велик Занчев.