В момента се извършва най-мръсният и долен ПР на гърба на живота на българските шофьори. Всички договори за ремонт на пътищата през 2021 г. са нищожни, а извършената работа по тях трябва да бъде заплатена на строителните фирми без печалба. Именно заради това МРРБ отказва да извърши животоспасяващи ремонти по българските пътища, за да изнуди българския парламент да узакони печалбите на строителните фирми, се казва в становище на Института за пътна безопасност (ИПБ).
От неправителствената организация заявяват, че шофьорите на тежкотоварни автомобили у нас са заложници на политическо противопоставяне, а проблемите с преминаването през прохода "Витиня" в момента се използват за решаване на политически цели. "Свидетели сме как един министър оглавява протеста срещу собственото му министерство и недоволството от управлението на държавата, в което той участва", е отбелязано в становището. Според Института за пътна безопасност е абсолютно невярно, че не може да бъде възложен ремонт на прохода "Витиня", докато не бъдат разплатени стари задължения на няколко строителни фирми. "Свидетели сме как политиците използват нещастието и отчаянието на българските шофьори, за да узаконят нарушения, извършени от предишни правителства", коментират от ИПБ.
Институтът за пътна безопасност настоява политиците да не използват шофьори за непочтени и корупционни схеми, а незабавно да възложат изпълнението на дейностите по ремонта на прохода "Витиня", както вече са възложени подобни ремонти на магистралите "Струма", "Хемус" и "Тракия".
"Със своите действия политиците застрашават безопасността на транспортната система, а рисковете от настъпването на тежки ПТП се превръщат в заплахи за настъпване на множество произшествия с голям брой загинали", подчертават от ИПБ.