През първия месец от тази година в институцията на омбудсмана на Република България са постъпили рекорден брой жалби.

Най-голямо увеличение има при жалбите, свързани с предоставянето на обществените услуги, преди всичко с топлоснабдяването - с 90% спрямо средногодишните данни, информират от институцията.

Жалбите за януари са общо 325, което е с 36,5% повече от средномесечно подаваните за 2006 г. 209 жалби.

През последния месец приемната на националния омбудсман са посетили 410 граждани.

Най-много - 29%, са жалбите, свързани със собствеността, в това число териториалното и селищно устройство и възстановяването на земеделските земи и гори. Сигналите около проблемите със собствеността обаче са намалели в сравнение с миналогодишния брой.

Наред с тези жалби към институцията са се обръщали граждани, търсещи помощ в областта на обществените услуги, като 57 % от жалбите в тази област са свързани с топлоснабдяването.

В същото време 17 на сто от жалбите към службата са от областта на социалните дейности, включително обществено осигуряване и обезщетения, трудови права и заетост, права на хора с увреждания, социално подпомагане.
От тях най-много (49%) са свързани със социалното осигуряване, а 40.8 % - с трудовите права.