Предвижда се вливане на БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози" в Холдинг БДЖ, като по този начин ще се създаде "Национална компания БДЖ" ЕАД.

С това преструктуриране ще се установи оптимизирана бизнес организационна структурата, която ще бъде по-ефективна в оперативно отношение и за управление на ресурсите в съответствие в размера на пазара, който БДЖ обслужва към настоящия момент. Това заяви заместник-министърът на транспорта Илия Илиев в ресорната парламентарна комисия. 

Симеон Евтимов: БДЖ е в нестабилно състояние

Симеон Евтимов: БДЖ е в нестабилно състояние

Целят подобряване на свързаността на различните видове транспорт

Той поясни, че има начини да се води счетоводството на новото дружество, за да се избегне субсидиране и преливане от дейността на БДЖ пътнически превози към БДЖ товарни превози. Има такива примери и в други държави, като могат да бъдат спокойни останалите железопътни превозвачи, увери Илия Илиев.

Още през настоящата година трябва да се усетят промените в БДЖ в положителна посока. Очакванията са да бъдат прекратени течовете в БДЖ, а предоставянето на по-добра услуга занапред трябва да доведе до увеличаване на приходите, надява се зам.-министърът.

Няколко дружества на БДЖ се обединяват

Няколко дружества на БДЖ се обединяват

Големите цели пред БДЖ е компанията да се модернизира и да излезе на печалба през следващата година

С реформата в БДЖ ще се отстранят сериозни организационни слабости, които възпрепятстват преодоляване на технологичното изоставане на БДЖ. Основната цел е с тази реформа да бъде оптимизирана числеността на персонала и да бъдат премахнати административни звена, които генерират излишни разходи. Така ще се създаде добра база за растеж на превозите и финансова стабилност, очаква Илиев.

"Европа има нужда от повече железници, а българската железница се нуждаят от повече Европа", изтъкна зам.-министърът. 

Смениха трима директори и в БДЖ

Смениха трима директори и в БДЖ

Заради лошо мениджърско управление трима са освободени

С преструктурирането на БДЖ трябва да се постигне единство на вътрешната и международната свързаност на страната, възстановяване на железопътните съобщения между съседните държави, както и интегриране на пряка възможност за интегриране в европейската транспортна система. В реформата в БДЖ се залага още на човешкия капитал, подобряване условията на труд, обучение и преквалификация на персонала.

Периодът на извършване на реформите се предвижда да продължи няколко месеца с оглед в месец септември да заработи Национална компания БДЖ ЕАД.

По отношение на извършените ремонти на подвижен железопътен състав и закупуването на нов за периода 2017 г. - февруари 2022 г., Илиев отбеляза, че извършените ремонти на БДЖ "Пътнически вагони" за този период общо ремонтирани са 546 вагона. Извършени са малки ремонти на БДЖ "Пътнически превози" в размер на 5 099, подемните ремонти са 1 149, а средните ремонти - 148.

От БДЖ "Товарни превози" са ремонтирали 2 341 товарни вагона и 44 локомотива, като ремонтите са извършани в Румъния.

Ръководството на Министерство на транспорта е заложило и мерки за реформи в транспортния сектор от Плана за възстановяване и устойчивост, допълни Илия Илиев.