Прогнозната стойност за изграждането на електронната билетна система е 88 милиона лева. Тя няма нищо общо с предварително обявените 20 милиона лева.
Това обяви изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Кристиан Димитров на брифинг, посветен на въвеждането на електронната билетна система.

"Това, което сме заложили, е две години за изграждането на системата. Ще мога да ви кажа с точност кога ще започне, след като вече имаме подписан договор с фирмата изпълнител. Има три месеца работа на комисията за избор на изпълнител, след което ще бъде отворена и самата процедура по изпълнението", обясни изпълнителният директор на ЦГМ.
Така идната 2019 отпада като реалистичен срок, в който системата би могла да тръгне.

ЦГМ рестартира поръчката за тикет-системата на градския транспорт в София

ЦГМ рестартира поръчката за тикет-системата на градския транспорт в София

След молби и въпроси на кандидати за участници в нея

Димитров изрази съжаление, че една година е отнело на ЦМГ да започне да разглежда десетте предложения. Причината са шест обжалвания в Комисия за защита на конкуренцията и Върховния административен съд.

Кандидатите за изграждането на проекта са от Германия, Турция, Чехия, Австрия, Румъния и Полша, стана ясно още на брифинга. Контролната комисия има 3 месеца, за да оцени офертите и да излезе с класиране. Комисията се състои от 15 членове, 7 от тях са общински съветници, 1 от Столична община и останалите са от Центъра за градска мобилност.

Жалба отново спира обществената поръчка за тикет системата в София

Жалба отново спира обществената поръчка за тикет системата в София

От Центъра за градска мобилност ще изчакат

По думите на Димитров нововъведението трябва да обслужва 11 депа, 50 метростанции и в това число да се въведе видеонаблюдение в градския транспорт. Новата електронна билетна система трябва да гарантира по-голямо удобство на гражданите, справедливо заплащане и засилен контрол върху зачестилите напоследък лоши практики, допълни директорът на ЦГМ.

От ЦМГ дадоха за пример и държави като Атланта и Будапеща, където вече е изградена подобна система. В Атланта стойността на проекта е от 65 милиона долара, а в Будапеща 92 милиона евро, посочи Димитров.

На въпрос ще бъдат ли премахнати хартиените билети и перфораторите, той заяви, че билетите няма как да бъдат премахнати, но перфораторите ще отидат в музея. "Самото нововъведение ще може да се използва чрез телефона или някои умен часовник, с който билетите ще имат някаква часова валидност", поясни Димитров и допълни, че приходите от пътувания за миналата година след увеличението на цената на билетите, 120 милиона лева.

Те се използват най-вече за поддръжка и обновяване на градския транспорт, уточни шефът на ЦМГ.

ЦГМ управляван без стратегия и отчетност

ЦГМ управляван без стратегия и отчетност

Установи доклад на Сметната палата за финансовото управление на ЦГМ

Димитров се похвали с нововъведението, което предлага ЦМГ - паркиране в София чрез мобилни приложения. Той допълни, че вече има получен сигнал от това приложение, което не е използвано от български гражданин, а чужденец.

Припомняме, на 20 март контролната комисия отвори офертите на 10 кандидати за изграждане на системата. Новата система за таксуване предлага удобството таксуването да се извършва спрямо времето или разстоянието на пътуването.

Тя спестява време за зареждане и гарантира по-лесно и удобно валидиране на потребителите в превозните средства. Всеки пътник ще може да зарежда единния превозен документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта.

Системата има редица предимства, предлага възможности за иновативност, които ще подобрят работата на ЦГМ. Подобни системи са внедрени и вече работят и в редица други европейски страни.