До два месеца приключва изграждането на автотунела при свлачището под Рилския манастир, съобщава БНР.
Работещи на обекта увериха, че той се изпълнява по график - дори и след смяната на ръководството на "Автомагистрали" ЕАД, което е дружеството изпълнител, работата не е спирала.
Припомняме, строежът на автотунелната завеса се наложи, след като в началото на годината при изградената подпорна стена падна огромна скала и затвори за месеци пътя до манастира.
Строители обясниха, че вече са излети 22 бетонни колони вдясно по платното, в момента се изгражда и площадката - широка 10 м и дълга около 98 м. Площадката е таван на полутунела, през който евентуално отново свлекли се скали и пръст ще минат над пътя.
Все още движението към Светата обител се извършва само в една новоизградена лента от бетон на банкета и се регулира със светофар.
Около 6,5 млн. лв. струва завършването на съоръжението и цялостното укрепване на ската.
В участъка по пътя от Рила до най-големия манастир в България редовно се образуват срутища.
В началото на 2021 г. свлачище отново блокира пътя към Рилския манастир.
Куриозното в случая беше, че отсечката се укрепваше многократно и имаше многобройни уверения, че проблемът може да се реши генерално.
В края на 2020 г. бившият премиер Бойко Борисов лично инспектира укрепеното вече срутище на пътя и заяви, че иска "тук да е като картичка, като дойдат хората да се поклонят на тази Света обител, да няма недоизкусурено нещо".
Укрепителните дейности, за които правителството отпусна 6,5 млн. лв., започнаха в края на юни и включваха възстановяване на пътната настилка по участъка.
Заради срутването на уж укрепения участък много от критиците на тогавашния кабинет с ирония коментираха, че некачественото укрепване на пътя до Рилския манастир прилича на цялостното управление на държавата.