Столичните общински съветници не одобряват разширяването на зоните за платено паркиране. Това стана ясно от думите на съветника от БСП Иван Таков. "София не може и не трябва да се превръща в един голям платен паркинг", заяви той пред БНТ.

Решението на проблемите с трафика и паркирането минават през изграждане на паркинги и качествено подобряване на градския транспорт, заяви заместник-председателят на групата на "БСП за България".

Граждани гневни от безразборно паркиране в центъра на София

Граждани гневни от безразборно паркиране в центъра на София

Властите са изоставили контрола на паркиране в центъра

Той допълни, че от цялото разширяване на платените зони за паркиране до момента нито се е подобрило качеството на въздуха в София, нито е намалял натиска от коли в центъра.

"Решението на проблемите с трафика и паркирането минават през изграждане на паркинги и качествено подобряване на градския транспорт в столицата. Целта на Центъра на градска мобилност беше с парите да се изграждат паркинги, но до момента такива почти няма", каза той.

Големият въпрос е не къде отиват парите, а за какво се харчат, обясни общинският съветник.

Кметът на софийския район "Изгрев" иска да пита гражданите за зона за платено паркиране

Кметът на софийския район "Изгрев" иска да пита гражданите за зона за платено паркиране

Да се проведе местен референдум заедно с парламентарните избори

"Управляващото мнозинство в СОС предлага повече от 3/4 от "зелената" зона да стане "синя". Това ми звучи единствено и само като опит за връзване на изтънелите приходи в транспорта", коментира Таков.

Според него така се решават някои локални проблеми, но те от един квартал се преместват в друг. "Това се случи преди време с "Долен Лозенец", където, след въвеждането на зона, проблемът се прехвърли в "Горен Лозенец", обясни Таков.

Облекчават режима за паркиране около трасето на трамвай №5

Облекчават режима за паркиране около трасето на трамвай №5

За жителите на района с платен годишен стикер за локално паркиране

За предложението 30% от платените винетни стикери да отиват към инвестиционната програма на съответния район, към който е платен, Таков заяви, че тези пари не са основния приход на ЦГМ и той е много по-малък в сравнение със средствата, които постъпват от SMS-и. "Не е работа само на ЦГМ да ремонтира тротоарите в София, а на Столична община. При положение, че тя дава по 400 000 лева на район, това трудно ще стане", допълни Иван Таков.