От Института за пътна безопасност (ИПБ) изявиха гневна позиция спрямо новия пакет от мерки за пътна безопасност в София, представена от Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.

Според института тези мерки са "извратен популизъм", които вместо да спомогнат безопасността, могат да нанесат нови вреди на Столична община.

От института припомнят, че по време на предизборен дебат през 2019 г., организиран от Института за пътна безопасност, Йорданка Фандъкова е поела отговорност да се справи с пътните произшествия в София, но не предприе нито една мярка за превенция.

Столична община разчита явно на късата памет на софиянци, тъй като отново се активира с приближаването на местните избори, посочват експертите от ИПБ, като се заричат, че този път няма да позволят гражданите да бъдат излъгани.

"Използването на пандемията от пътнотранспортни произшествия за предизборни цели е грозно и е поредното доказателство, че Столична община няма да се спре пред нищо, за да се спаси от пълния провал на транспортната си политика", заявяват от института.

Експертите на Института за пътна безопасност се заканиха, че ще следят всяко едно действие в транспортната политика на Георги Георгиев, което би могло да попречи на справянето с войната по пътищата в България.

Припомняме и за мерките, които предвиждат полагане на специална маркировка с по-голямо сцепление преди всички пешеходни пътеки, обезопасяване на спирки на градския транспорт, поставяне на модулни пешеходни острови в средата на пътното платно на големи булеварди, монтиране на ограничители на скоростта, както и радарни табла, закупуване на тестове за наркотици, както и поставяне на допълнително осветление по пътищата.

Нови мерки за пътна безопасност в София предлага СОС

Нови мерки за пътна безопасност в София предлага СОС

2358 автомобила са засечени да се движат с превишена скорост в столицата за 15 дни