Шефът на ТЕЦ-Варна покани Христо Иванов на проверка. 

На съпредседателя на ДБ се предоставя възможност да се запознае в детайли с фактите какво се случва в пристанище ТЕЦ-Езерово, както и да извърши всички необходими му проверки в ТЕЦ-Варна, на т.нар. от него "купчина желязо". Това става ясно от становище на Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ-Езерово и ТЕЦ-Варна.

Цялостната концепция на Пристанище Варна е система от канали и кейови съоръжения с различно предназначение, посочва се в позицията.

Той пояснява, че два канала свързват съответно Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро - с Белославското езеро. Те са изкуствено прокопани и трябва да се удълбочават периодично.

Посочва се, че по протежението на системата от канали и езера са разположени кейови стени, обособени по смисъла на законодателството като терминали.

Част от тях са публична държавна собственост, а друга част са пристанищни терминали частна собственост. Има и няколко нови проекта, върху които се работи и се намират на различни стадии на разработване.

Работещите в ТЕЦ-Варна не искат да се говори за тях като "пари за нищо"

Работещите в ТЕЦ-Варна не искат да се говори за тях като "пари за нищо"

Само "ТЕЦ Варна" ЕАД и "ТЕЦ Бобов дол" ЕАД са осигурявали студен резерв

Папазов уточнява, че общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само 3 могат да бъдат на ТЕЦ-Езерово, т.е. 5% от тях.

Той е категоричен, че удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище Варна е стратегически проект за България и в частност за Варна. Главната мярка за интегрираната транспортна стратегия за разрешаване на проблемите, свързани с транспортната достъпност, е именно удълбочаването на каналите.

С този проект ще се постигне дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещи потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните намерения на пристанищните оператори на всички терминали, разположени в района на Пристанище Варна, посочва се в позицията.

Допълва се, че проектът се обсъжда от 2014 г. и е включен през 2017 г. в инвестиционната програма на ДППИ за 2018. По това време пристанището ТЕЦ-Езерово е собственост на ЧЕЗ.

Искат ДАНС да провери техническата годност на ТЕЦ "Варна"

Искат ДАНС да провери техническата годност на ТЕЦ "Варна"

От АКФ са подали сигнали и в КЕВР, НАП и енергийното министерство

Папазов заявява, че с реализирането на това удълбочаване на 14,50 м. ще се позволи на кораби тип Пост-Панамакс до 70 000 тона да посещават Варна. С това интересът на товародателите и на инвеститорите ще е по-голям.

Папазов уверява, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ-Езерово, а главната цел по негови думи е удълбочаването на каналите до Варна-Запад, на 11 км от ТЕЦ-Езерово.

Той отрича, че удълбочаването се прави изключително в негова полза.

Папазов подчертава, че цялостното проектиране и доставянето на ново оборудване за ТЕЦ-Варна и Пристанище ТЕЦ-Езерово се изпълнява от чуждестранни компании, които следят включително и българската преса и това им влияе при вземане на решение за инвестиции.

"Демократична България" иска прокуратурата да провери отдаването на кейовата стена на ТЕЦ "Варна"

"Демократична България" иска прокуратурата да провери отдаването на кейовата стена на ТЕЦ "Варна"

По думите на Христо Иванов стената е отдадена нерегламенирано на ТЕЦ "Варна"

Припомняме, почетният председател на ДПС Ахмед Доган придобил мажоритарната собственост в "Сигда" с управители Данаил Стоянов Папазов и Станислав Данаилов Папазов, която закупи ТЕЦ "Варна" през 2017 г. от ЧЕЗ. Първият беше министър на транспорта в кабинета на Пламен Орешарски, а вторият е негов син. Това беше първата сделка на оттеглящата се от българския пазар ЧЕЗ.

Изявлението си днес Данаил Папазов прави вследствие на журналистически публикации, които задават въпроси за фирмата и как тя е избрана да прави въпросното удълбочаване. В продължение на повече от година журналистът от "Капитал" се домогва до информация по Закона за обществените поръчки за избора на руска фирма, която работи в обект, част от националната сигурност на страната.

Депутатите подкрепиха държавната Марица да поеме студения резерв

Депутатите подкрепиха държавната Марица да поеме студения резерв

Социалистите се заканиха да следят дали той наистина ще отиде в ТЕЦ "Марица Изток 2"

През лятото на миналата година едно от последните решения на 44-то Народно събрание преди лятната му ваканция бе преминаването на Студения резерв от ТЕЦ Варна към държавната ТЕЦ "Марица Изток 2", като част от финансовото оздравяване и стабилизиране на държавната централа. Предложението беше на депутатите от ГЕРБ и ОП, но дойде след като 21 юли Христо Иванов излезе с обръщение от ТЕЦ "Варна" и обвини управляващите за съучастие в далаверата със студения резерв на Доган. По изчисленията на "Демократична България" договорът е струвал на данъкоплатците 54 млн. лв.

В момента служебен министър на транспорта е Георги Тодоров - освен дългогодишен председател на Управителния съвет на ДП "Пристанищна инфраструктура, и бивш заместник-министър на транспорта в кабинета на Пламен Орешарски и в две служебни правителства - на Георги Близнашки и на Огнян Герджиков. В биографията му на сайта на министерството пише и че е бил председател на Съвета на директорите на "Информационно обслужване" АД, председател на Съвета на директорите на "Български пощи" АД, заместник-председател на Съвета на директорите на "Пристанище Бургас", член на Съвета на директорите на "България Еър" ЕАД.