Влаковете отново се движат през тунел "Козница", съобщават от НКЖИ.
В 20.15 часа снощи частично беше възстановено движението им в участъка между гарите Карлово и Антон.
Ремонтните дейности по жп тунела започнаха в началото на март тази година. Те включваха премахване на амортизираните жп линия и контактна мрежа; изгребване на съществуващата баластова призма; изграждане на двойна отводнителна система - канавки и дренажи и полагането на дебела бетонна плоча, върху която беше положен нов железен път с релси тип UIC 60 - за по-висока товароносимост.
В момента се извършват довършителни дейности по железния път, осветлението на тунела и други.
Отлагат пускането на влаковете между Карлово и Антон
Още една седмица ремонтират жп тунела "Козница"
Стойността на проекта е 24 млн. лв.
"Козница" е най-дългият железопътен тунел в страната - 5812 м. Той преминава под рида Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора. Построен е в периода 1949-1951 г., а последният му среден ремонт е извършен през 1993-1994 г.
След пълното приключване на ремонта скоростта в жп участъка между Копривщица и Стряма, част от Трета главна жп линия София-Бургас, ще се увеличи до проектна скорост 100 км/ч.