В периода Коледа - Нова година в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили 100 жалби. Това заяви пред БНТ председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Според Маргаритов въпреки данните за високи обороти и много похарчени пари за подаръци около празниците, ударна вълна от жалби не е имало. По думите му това най-вероятно се дължи на засилените проверки в страната и предупрежденията на органите.
Част от получените жалби са имали консултативен характер за непотребни подаръци или за рекламация на дефектна стока.
Относно дефектните стоки, които е имало по обектите, Маргаритов обясни, че рекламацията е едно от основните потребителски права и е много ясно и подробно разписано като отговорност на този, който трябва да извърши ремонта.
"Отговорността се носи от търговеца, продал стоката на потребителя, т.е опитите да бъдат насочени потребителите към други лица и органи, е некоректна търговска практиката", припомни Маргаритов. По думите му потребителите трябва да знаят, че във всеки търговски обект от дадена верига може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да го запише в регистър и в срок от 1 месец да уведоми потребителя за това как ще бъде предявена тази рекламация.
"Важно е да се подчертае, че всеки опит да се ограничи отговорността и да бъде препращан към трети лица, е нелоялна търговска практика и ако това не се случи, веднага да подадат сигнал към нас", допълни Маргаритов.