Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" прави комплексен анализ на състоянието на пътната безопасност, като в резултат от него ще бъдат предложени мерки за нейното повишаване. Това заяви председателят на агенцията Малина Крумова за БНТ.
Тя обясни, че по-чест контрол на физическото състояние на шофьорите след определена възраст е сред възможните предложения, които подлежат на обсъждане.
Около 13% от хората над 64 годишна възраст в България са шофьори, а според статистиката на регистрираните пътно-транспортни произшествия четири пъти е по-голяма вероятността те да загинат като водачи в инцидент на пътя, посочи Крумова.
По тази причина сред обсъжданите мерки е по-възрастните шофьори да минават по-често на медицински прегледи. Все още обаче не е конкретизирана нито възраст, след която да се прилага подобно изискване, нито честота на контрола.
Крумова призна, че не разбира защо в публичното пространство се коментира точна възраст от 60 години, тъй като това трябва да е резултат от експертна медицинска оценка, която все още не е направена. По нейни думи е възможно изискването да се прилага след 65 или 70 години, но до момента ставало въпрос само за спекулации.
Тя бе категорична, че на този етап не се обсъждат допълнителни тестове или други изисквания за никоя група шофьори. Говорим само за мерки, които и в момента се прилагат, уточни тя и даде пример, че в момента при подновяване на всеки 10 години на шофьорската книжка в категория B се изисква предоставянето на медицинско свидетелство.
Ние коментираме единствено дали е нужно след определена възраст тези прегледи да са по-чести и дали трябва да се акцентира към определени аспекти на здравното състояние на шофьора, обясни Крумова, допълвайки, че за всяка възрастова група шофьори е необходимо да се приложат диференцирани мерки, за да се повиши пътната безопасност.
Относно младите шофьори тя посочи, че рисковете при тях са, че те най-често са по-агресивни на пътя и прекалено уверени, но с малък опит. Все по-често има и шофьори, които употребяват наркотични вещества, преди да седнат зад волана.
Около 40% от всички пътно-транспортни произшествия в ЕС стават при служебни пътувания, посочи още Крумова. По тази причина Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" разработва системи за управление на безопасността на служителите при движение по пътищата, които ще започнат да се прилагат първо в бюджетните организации.
Стъпваме на европейския и международен опит като част от мерките са за завишаване на контрола към техническата изправност на превозните средства, на техните водачи и недопускане на шофьори с много нарушения да управляват служебни автомобили, подчерта Крумова.
DedoGocho
на 01.05.2019 в 12:32:31 #1Около 13% от хората над 64 годишна възраст в България са шофьори Поредната ПРАВИТЕЛСТВЕНА ГЛУПОСТ И ПОРЪЧКОВО ОБСЛУЖВАНЕ защо: 1. На колко години се пенсионират шофьорите и защо им смятате труда 3 категория 2. Съгласно закона за движение по пътищата ПЕШЕХОДЦИТЕ СЪЩО СА УЧАСТНИЦИ значи ли че всеки пешеходец трябва да има валиден медицински преглед когато е на улицата ? 3.Никой няма право да дискриминира по възраст гражданите на РБ според конституцията 4. Явно пак се създават корекционни практики както "Апарта-менти-менити " " Къщи - тъщи -тъщи "